x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Loganul a murit, trăiască Loganul!

Loganul a murit, trăiască Loganul!

de Mara Raducanu    |    29 Iul 2009   •   00:00
Loganul a murit, trăiască Loganul!



După ce anul trecut prin octombrie scandalul Loganurilor achiziţionate la suprapreţ a zguduit Poliţia Română, soldându-se cu demiterea şefului  de atunci - Gheorghe Popa, iată că povestea continuă. La vremuri de criză actualul bos al IGPR,  Petre Tobă a reuşit să rezilieze nouă contracte încheiate cu firma Ager Leasing, din cele 28 câte existau iniţial. Astfel, în lupta cu infractorii îi veţi vedea pe oamenii legii nu într-un Logan de 70.000 de euro, ci  într-unul de 10.000 de euro. Să fie într-un ceas bun!  

Contractul încheiat anul trecut de IGPR cu firma Ager Leasing - cunoscută drept "mama epoleţilor" - a făcut mare vâlvă în cadrul structurilor Ministerului de Interne (MAI). Cristian David, pe atunci ministrul MAI a rezolvat problema în stilul caracteristic, aruncând vina în ograda lui Gheorghe Popa. S-a vorbit mult, s-a discutat de anularea contractelor pentru cele 28 de loturi, s-au propus soluţii, însă problema a rămas tot nerezolvată.

TOBĂ, MAI INSPIRAT. Petre Tobă a anunţat că a reuşit într-un final să rezilieze nouă contracte privind achiziţionarea de autospeciale, ceea ce înseamnă o reducere a costurilor de peste 60%. Mai mult, acesta a declarat că au fost anulate contractele privind lotul de autospeciale pentru transportul câinilor, lotul cu cele 301 laboratoare de criminalistică "Dacia Logan", lotul de autospeciale BMW 330, X3, Nissan Pathfinder, Honda CRV şi Volkswagen Transporter. "În cursul zilei de ieri, IGPR a semnat actele adiţionale a celor 28 de contracte de achiziţie publică de autospeciale. Prin semnarea acestor acte adiţionale am reuşit reducerea cu 61,4% a valorii contractelor încheiate iniţial, de la 426 de milioane la suma de 164 de milioane", a spus şeful IGPR. Tobă a ţinut însă să sublinieze că valoarea contractului a scăzut cu două treimi faţă de cea iniţială nu pentru că s-ar fi renunţat la toate echipamentele scumpe, ci pentru că s-au cumparat mai puţine maşini. Şeful Poliţiei Române a adăugat că s-a încercat rezilierea tuturor contractelor, dar acest lucru nu s-a putut face fără plata unor daune sau penalităţi "substanţiale". "Singura soluţie viabilă pentru evitarea de daune şi penalităţi de la bugetul de stat este cea de negociere cu partenerii contractuali, pe de o parte, pentru rezilierea unor contracte şi pe de altă parte, stabilirea de noi condiţii pentru contractele rămase", a mai spus  Tobă.

S-AU LINIŞTIT APELE?  Cele 19 loturi rămase vor cuprinde 820 de autospeciale, iar  11 dintre contracte sunt dedicate exclusiv structurilor de combatere a crimei organizate. În schimbul Loganurilor de 70.000 de euro, Poliţia va avea 449 de maşini marca Logan în valoare de 10.000 euro, la care se adaugă echipamente de 24.000 euro, care includ:  semnalizatoare acustice şi luminoase,  radar, etilotest electronic şi staţie de emisie-recepţie. Cea mai scumpă autoautilitară rămâne cea destinată trupelor de intervenţie speciale al cărei preţ a fost renegociat de la 500.000 la 430.000  de euro. Unsprezece loturi din acest contract sunt confidenţiale, urmând a fi folosite în misiunile de supraveghere operativă. Au fost, de asemenea, menţinute două loturi cu autospeciale de intervenţii, unul care cuprinde 124 de Mercedes Vito, la preţul de 40.000 de euro bucata, şi unul de Ford Transit, 22 de autospeciale, pentru transportarea persoanelor arestate. De asemenea, 41 de autospeciale Mercedes Vito sunt laboratoare criminalistice, unul pentru fiecare judeţ, la valoarea de 95.000 de euro per bucată. Au mai fost luate 4 autobuze pentru transportul de efective. 

×
Subiecte în articol: politie observator dacia logan