x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Maracineni - Podul lui Basescu, obiectiv turistic

Maracineni - Podul lui Basescu, obiectiv turistic

de Daniela Ivan    |    30 Sep 2005   •   00:00
Maracineni - Podul lui Basescu, obiectiv turistic

Exemplul presedintelui tarii de a vedea ce se intampla la Maracineni a fost urmat zilnic de sute de curiosi. Acestia "admirau" lucrarile dintr-o crasma improvizata pe malul apei. Stefan Hanganu, directorul general la Grup Colas SA, spune ca a fost nevoit sa ceara politiei sa-i opreasca.

Exemplul presedintelui Basescu de a vedea ce se intampla la Maracineni a fost urmat zilnic de sute de curiosi. "Fiind foarte multi, am solicitat politia, sa-i mai oprim", spune Stefan Hanganu, director general la Grup Colas SA, firma de constructii careia i-au fost atribuite lucrarile de refacere a podului.

Jurnalul National: Cand ati fost ultima data la pod? Cum merg lucrarile?
Stefan Hanganu: Ieri. Lucrarile sunt in faza avansata si ne incadram in program. Vom da drumul la circulatie in jurul datei de 25 octombrie. Cea de-a doua viitura ne-a afectat, dar nu asa de mult ca sa nu ne incadram in termenul contractual, care este 25 noiembrie.

Cu cat timp v-a dat in urma cea de-a doua viitura?
Cu trei saptamani. S-au distrus terasamente, au fost impotmolite lucrarile finalizate pentru a turna betonul si, in plus, au intarziat lucrarile de executie ale terasamentului. Pagubele sunt estimate la 3-4 miliarde de lei.

Cat costa intreaga lucrare de refacere a podului?
Contractul este de 431 de miliarde de lei si include si cheltuielile pentru asigurarea circulatiei traficului greu pana la darea in folosinta a podului, pentru ca traficul a fost deviat, pentru a ocoli podul de la Buzau, prin Ramnicu-Sarat.

Garantat pe viata


Pe ce perioada se intinde garantia lucrarii?
Sunt 24 de luni, in care noi trebuie sa intervenim pe cheltuiala noastra, sa facem reparatii. Este insa o garantie pentru lucrarile care se vad, constructorul raspunde pe toata viata existentei lucrarii.

Si daca mai vine o viitura peste 25 de luni, podul va rezista sau va trebui iar refacut?
Lucrarile de consolidare care s-au facut acum - incinte de minipiloti injectati cu ciment - garanteaza pentru rezistenta podului. E o lucrare definitiva, pe sute de ani.

Podul a devenit un loc de promenada....
Nu ne incurca vizitele, fiecare personaj care vine are, probabil, un calcul. Noi ne vedem de treaba noastra. Intr-un fel te simti stimulat cand presedintele statului sau primul-ministru vine sa vada ce probleme ai, te simti stimulat si ai o responsabilitate in plus, pentru ca o natiune intreaga este cu ochii pe tine. E un lucru bun. In schimb, ne deranjeaza comentariile care apar in mass-media, ca suntem hoti, ca suntem puturosi.

Muncitorii nu s-au plans niciodata de atatea vizite?
Nu s-au plans, v-am spus ca echipa de muncitori isi vede de treaba ei. Dar nu e numai presedintele sau primul-ministru, e vorba de fel de fel de oameni interesati, curiosi. Chiar si turistii si calatorii opresc la pod, se dau jos din masina si se uita la noi. Fiind foarte multi, am solicitat politia, sa-i mai oprim, sa evitam accidentele care ar putea aparea.

Crasma din cort


Poate construiti acolo un motel, un restaurant…
Sunt doua crasme in corturi. Cand s-a inceput executia lucrarilor la podurile militare, niste inspirati au venit cu doua corturi, mese si au deschis doua crasme, in fiecare dintre capetele podului militar. Au avut mare succes. Turistii se opreau mancau, beau o cafea. Acum, daca nu se mai circula, afacerea s-a terminat.

Cand ati preluat podul va asteptati sa aveti parte de atata publicitate?
Nu ne trebuie acest fel de publicitate, suntem foarte bine cunoscuti. De la Urziceni - Buzau, Ramnicu-Sarat, Tisita pana la Slobozia, Giugeni, peste 300 de kilometri, sunt drumuri nationale executate de noi.

Sunteti o societate mixta romano-franceza?
Noi suntem o societate romaneasca care are 50 de ani vechime si, de patru ani, o societate franceza a devenit actionar majoritar prin aport de capital. Ei au 51%, iar restul actionarilor sunt salariatii sau fostii salariati ai firmei.

Si partea franceza cu ce se ocupa?
Cu ce v-ati ocupa si dumneavoastra daca ati fi actionar majoritar.

V-au ajutat cu ceva in obtinerea acestui contract?
Nu.

Contarctul cu AND


Fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, zice ca dumneavoastra ati excavat inainte de a va fi atribuit contractul.
Domnul Mitrea a facut mai multe afirmatii eronate. Dumnealui spune niste lucruri nefondate si uita ca jigneste niste oameni care au executat mai multe lucrari de anvergura, inclusiv la Autostrada Bucuresti-Fetesti. Si ar fi foarte bine sa am o discutie cu dumnealui, ca sa-i explic.

Este fostul ministru al Transporturilor, se presupune ca va cunoaste activitatea.
Dumnealui cunoaste activitatea firmelor care au prosperat dupa ce a ajuns dumnealui ministrul Transporturilor.

Ati inceput lucrarile inainte de atribuirea contractului?
Nu inainte, ci atunci cand am fost solicitati. Am intervenit imediat, pentru ca podul sa nu se deterioreze si mai grav decat era. Sunt lucrari de calamitati, la care nu poti astepta sa faci un contract. Noi ne aflam cu utilajele si statiile de betoane in zona, pentru ca executam modernizarea Aeroportului militar Bobocu, de la Buzau.

Cine v-a solicitat?
Administratia Nationala a Drumurilor. Imediat, am facut lucrari pentru varianta de circulatie pentru autoturisme la podurile militare si am colaborat cu proiectantul pentru evaluari. Daca astepti sa fii invitat sa faci contract nu faci nimic, contractul s-a semnat la 4-5 zile, dupa ce s-au cunoscut cantitatile.

Stiati ca aceasta lucrare va va fi atribuita, doar nu faceati munca patriotica?
Procedura atribuirii directe este prevazuta prin lege in caz de calamitate. Pe de alta parte, ce constructor intervine in caz de calamitate in Romania? Firmele straine care vin si castiga lucrari in Romania sau firmele romanesti care au mai ramas si care mai au ceva dotare?

S-a dovedit ca dumneavoastra, care sunteti o firma mixta, ati intervenit…
Da, dar sunt firme straine care nu au dotare in Romania, dar care castiga lucrari pe care apoi le executa cu firme romanesti.
×
Subiecte în articol: observator lucrările podul