Reprezentantii Ministerului Educatiei au hotarat sa reintroduca lectura obligatorie pentru clasele I – VIII, incepand din aceasta toamna, dupa ce a aflat, dintr-un studiu realizat in 2006 de Comisia Europeana, ca unul din doi tineri cu varsta de 15 ani citeste, dar nu intelege nimic.
Un studiu al Uniunii Europene arata ca 53% dintre tinerii cu varsta de 15 ani din Romania nu inteleg ceea ce citesc, fapt care a determinat conducerea MECTS sa introduca metode noi de educare a tinerilor. Conducerea Ministerului Educatiei a prezentat inspectorilor scolari, la sfarsitul saptamanii trecute, un document care pleaca de la obiectivele Educatia 2020. Inspectoratele scolare isi vor dezvolta planurile individuale, iar scolile isi vor schimba planurile de dezvoltare institutionala, pornind de la indicatorii acestui proiect. Conform secretarului de stat Oana Badea, obiectivele Romaniei pentru 2020 vizeaza reducerea abandonului scolar la 11,3% si cuprinderea in invatamantul obligatoriu a 95% dintre copiii din prescolar, in prezent fiind 73,4%. Se urmareste si imbunatatirea rezultatelor la testele internationale. Dupa ce s-au analizat rezultatele de la bacalaureat, Ministerul Educatiei si-a stabilit ca obiectiv major pentru anul scolar 2011-2012, eliminarea supraevaluarii la clasa, astfel incat nivelul de pregatire al elevilor conform programei scolare sa fie identificat de la inceputul primului semestru. Tot de la inceputul anului scolar urmator se va introduce si controlul informatic al absentelor.