Valea Oltului este inchisa de o saptamana. Lucrarile de deblocare sunt dificile. Ce se lucreaza ziua se darama noaptea. Aflat sub presiunea companiilor de transport, ministrul Gheorghe Dobre spune ca circulatia se reia doar in conditii de securitate. Se spera ca astazi s-ar deschide drumul pe un singur fir.
Stancile de pe Valea Oltului continua sa se prabuseasca necontrolat, de sase zile.Traficul feroviar si rutier ramane paralizat, iar operatiunile de dinamitare esueaza una dupa alta. Cu circulatia inchisa pe DN 7, ruta ocolitoare pe DN 1 a devenit un calvar pentru soferii grabiti. Este a doua oara cand sute de oameni puteau sfarsi sub versantii dislocati. Valea Oltului a devenit de ieri un traseu interzis cu desavarsire. Versantii de la kilometrul 238 de pe DN 7 au fost dinamitati pentru a treia zi la rand, insa fara nici un rezultat. Pana acum, pirotehnistii au folosit incarcaturi a cate 40 de kilograme de explozibil, dar cantitatea de dinamita a fost prea mica pentru a misca muntele din loc. Inainte de Revelion, in zona au intervenit si doua echipaje de pompieri din Sibiu, care au spalat versantii cu apa. Si aceasta idee a dat gres, nefiind bine calculata. "Tunelul de cale ferata de la Caineni a fost din nou acoperit cu mal si bolovani. Pompierii nu au reusit sa spele versantii, pentru ca sunt destul de inalti, iar presiunea apei din furtune a scazut din aceasta cauza. Pe Valea Oltului s-a intervenit cu toate utilajele posibile. Lucratorii nu au putut face mare lucru, in conditiile in care bolovanii cadeau pe rand", a declarat Eugen Manescu, directorul Administratiei Nationale a Drumurilor (AND), districtul Valcea.
SI LA BARAJUL SIRIU
|
Precipitatiile abundente care au inceput in noaptea de luni spre marti in judetul Buzau au provocat caderi de bolovani pe DN 10 Buzau-Brasov, in zona Barajului Siriu, insa de aceasta data traficul rutier in zona nu a fost restrictionat. In urma caderilor de bolovani, drumarii actioneaza in permanenta pe DN 10, in zona Barajului Siriu, pentru a curata carosabilul. In judetul Buzau ploua necontenit de luni noapte.
|
INUNDATII PREVESTITE
|
O prezicatoare din Bistra Muresului - care citeste in foi de ceapa - sustine ca sunt posibile inundatii si in acest an, in lunile mai si septembrie. Catalina Parlea afirma ca se anunta o iarna friguroasa, cu o luna februarie destul de umeda, urmata de o primavara ploioasa. "Vara va fi destul de frumoasa, vor fi ploi, dar nu asa multe. Si toamna va fi ploioasa. Sunt doua luni pentru care s-a varsat apa, deci sunt posibile inundatii in lunile mai si septembrie", a spus ea. Pentru 2005, ea a intuit inundatiile din perioada mai-august. (Monica Harmanescu)
|
Pierderi de 1,6 milioane de euro
de ELENA STAN
Blocarea circulatiei timp de sase zile pe Valea Oltului a adus pagube de peste 1,6 milioane de euro pentru operatorii din transporturi. Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), ne-a explicat ca pentru operatorii din transporturi ruta ocolitoare este cu 100 de kilometri mai mare decat pe DN 7. "Operatorii din transporturi se confrunta cu o situatie nefericita. Avem pierderi de 10 miliarde de lei vechi pe zi (n.r. 1 milion de lei noi), fara sa luam in calcul timpul pierdut si plata soferilor", ne-a explicat Radu Dinescu. La un curs de 3,6.765 de lei, valoarea pagubelor depaseste 271.000 de euro pe zi. TRASEE. Conform datelor transmise de Ministerul Transporturilor, circulatia rutiera se desfasoara pe ruta ocolitoare Ramnicu-Valcea- Targu Jiu - Petrosani - Hateg - Simeria - Sebes - Sibiu. "Daca turismele pot merge pe ruta Bucuresti - Ploiesti - Brasov, camioanele trebuie sa mearga pe ruta Bucuresti - Pitesti- Craiova - Targu Jiu - Petrosani. Din cauza starii proaste a drumului ni se strica masinile, iar reparatiile le platim noi. Mai mult, tot noi platim si rovinieta", a declarat Dinescu. Pe de alta parte, Sorin Manole, reprezentantul Ministerului Transporturilor, sustine ca rutele ocolitoare nu aduc pagube soferilor, deoarece distanta parcursa este cam aceeasi. "Practic, distanta parcursa de soferi pe ruta ocolitoare este aproximativ aceeasi ca pe DN 7. Se circula foarte greu din cauza traficului aglomerat. Nimeni nu poate spune cu cat timp se prelungeste agonia soferilor, deoarece trebuie luata in calcul viteza cu care ruleaza masina si ruta ocolitoare aleasa de sofer", explica Sorin Manole.
MAINE SE REIA CIRCULATIA
| ||
|