CFR Calatori si-a anuntat ieri intentia de a aloca 23 de milioane de euro pentru modernizarea locomotivelor electrice, bani de la buget, mai exact 'fonduri proprii' ale CFR Calatori. Jurnalul National a relatat in urma cu putin timp modul in care CFR alege sa cheltuiasca zeci de milioane de euro pe reparatii, in loc sa asigure cu acesti bani finantarea pentru accesarea fondurilor europene. Inca din 2008, CFR are la dispozitie 230 de milioane de euro, bani europeni cu care ar trebui sa achizitioneze material rulant nou. Pentru reparatiile de 23 de milioane de euro vor fi organizate si doua licitatii publice.
Prima licitatie va avea loc la 30 septembrie. 'Procedura se va finaliza cu incheierea unui acord-cadru de prestari servicii, cu valabilitate pana la data de 3 decembrie 2012, avand ca valoare estimata minimum 14,4 milioane lei si maximum 54 milioane lei, fara TVA, pentru cantitatea de minimum 4 si maximum 15 unitati', se arata intr-un comunicat al CFR Calatori. Contractul va fi finantat de la bugetul de stat. Pentru cea de-a doua licitatie, CFR Calatori asteapta oferte pana la 12 octombrie in vederea atribuirii unui contract-cadru pentru modernizarea unui numar intre 1 si 15 locomotive. Acordul-cadru va avea o valabilitatea de 13 luni si o valoare intre 3 milioane si 45 milioane lei, fara TVA, in functie de numarul locomotivelor care vor fi modernizate.