x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Ministerul Educaţiei: Simulările examenelor naţionale, la sfârşitul lunii februarie - începutul lunii martie

Ministerul Educaţiei: Simulările examenelor naţionale, la sfârşitul lunii februarie - începutul lunii martie

21 Ian 2016   •   17:19
Ministerul Educaţiei: Simulările examenelor naţionale, la sfârşitul lunii februarie - începutul lunii martie

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a stabilit ca simulările examenelor naţionale din anul şcolar 2015 - 2016 să se desfăşoare în zilele de 22, 23 şi 24 februarie (Evaluarea Naţională pentru elevii clasei a VIII-a), respectiv pe 7, 8, 9 şi 10 martie (Bacalaureat - pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a).

Potrivit unui comunicat al MENCŞ remis joi AGERPRES, simulările au un dublu obiectiv: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de Bacalaureat naţional, respectiv optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/ liceale.

Disciplinele la care se organizează simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2015 - 2016, sunt: Limba şi literatura română (22 februarie), Matematică (23 februarie) şi Limba şi literatura maternă - pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă (24 februarie).

Afişarea rezultatelor la simularea Evaluării Naţionale este programată pentru data de 4 martie.

Simularea probelor scrise ale examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2015 - 2016 are următorul calendar: Limba şi literatura română - 7 martie, Limba şi literatura maternă - 8 martie, proba obligatorie a profilului - 9 martie şi, exclusiv pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării - 10 martie. Toate probele sunt scrise. Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 18 martie.

"În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral", precizează MENCŞ.

×