Santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a incheiat ieri contractele privind construirea a sase portcontainere pentru compania germana Hamburg Sud, in suma de 540 de milioane de dolari.
|
PARTENERIAT. Oficialii companiei romano-coreene au batut palma pe termen lung cu nemtii de la Dr. Oetker |
TOP. Compania Hamburg Sud, membra a grupului Oetker, a operat anul trecut 140 de nave si a realizat o cifra de afaceri de 2,6 miliarde de euro, fiind una dintre principalele 20 de firme de transport containerizat la nivel mondial si un furnizor important in domeniul transportului de bunuri refrigerate. Recent, santierul a primit o comanda in valoare de 300 de milioane de dolari pentru realizarea a patru nave de acelasi tip, in baza unor contracte incheiate cu grupul german de companii NSB - Gebab - Conti. Pentru cele doua proiecte, Banca Comerciala Romana (BCR) va emite scrisori de garantie, urmand ca finantarea sa fie asigurata de operatorul german, in cazul celor sase nave, cu 80% plati in avans.
OBIECTIV. Compania constructoare de nave - societate mixta in care 51% din actiuni sunt detinute de compania Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering si 49% de firma 2 Mai Mangalia - estimeaza ca va realiza in perioada 2005-2009 vanzari de 500 de milioane de dolari, urmand ca pana in 2015 totalul livrarilor sa insumeze un miliard de dolari. "S-ar putea ca aceste valori sa para putin cam optimiste, insa deja avem contracte semnate pentru obiectivul de 500 de milioane de dolari. In urmatorii doi ani, vom derula un program de investitii pentru dezvoltarea capacitatilor de productie, astfel incat sa fim capabili sa realizam in 2015 vanzarile de un miliard de dolari", a declarat ieri Gheorghe Petrescu, vicepresedinte executiv al DMHI. Societatea va investi in acest an, din surse proprii, circa 8 milioane de dolari, urmand ca in 2006 suma sa fie suplimentata la 12 milioane de dolari.
VIITORUL
|
In 2004, santierul naval a realizat un profit de 8 milioane de dolari si vanzari de 135 milioane de dolari, in conditiile in care anul trecut a fost ultimul in care au fost semnate contracte pentru constructia corpurilor de nava, iar DMHI a intrat pe piata navelor complete, executate integral la Mangalia. Pentru 2005, compania isi propune sa realizeze vanzari de circa 220 milioane de dolari. Piata containerelor a crescut constant in ultimii ani. "Au aparut, mereu, zone de interes noi si noi terminale. Containerele sunt - se pare - modul de transport al viitorului", a spus Gheorghe Petrescu, vicepresedinte executiv al DMHI.
|