Cotidianul american New York Times, care se confruntă cu importante dificultăţi financiare, a anunţat, ieri, că ia în calcul posibilitatea introducerii unui abonament pentru accesarea ediţiei sale online, informează AFP, citată de Mediafax.
Un purtător de cuvânt al titlului american, Catherine Mathis, a declarat că este în curs de realizare o cercetare de marketing în rândul abonaţilor ediţiei print a ziarului, pentru a determina dacă aceştia ar fi dispuşi să plătească pentru a avea acces la ediţia online, în prezent gratuită.
"Studiul pe care îl avem în derulare include o gamă largă de variante", a explicat ea, precizând că una dintre opţiuni este plata sumei de cinci dolari pe lună pentru acces la versiunea online a ziarului.
Cotidianul New York Times are actualmente circa 650.000 de abonaţi la ediţiile care apar în cursul săptămânii.
New York Times şi-a lansat, în 2005, o versiune online cu plată pentru o parte a conţinutului, însă a renunţat la această iniţiativă în 2007.
Ca şi restul presei americane, New York Times se luptă cu dificultăţile apărute în urma prăbuşirii veniturilor din publicitate, a scăderii difuzării şi a migraţiei cititorilor dinspre print spre internet.
Grupul de presă New York Times a anunţat, la finalul lui aprilie, că a înregistrat pierderi de 74,5 milioane de dolari, după scăderea cu aproape 30% a veniturilor din publicitate.
Citește pe Antena3.ro