Daca va mutati in Spania, Italia sau Franta cu tot cu masina pe care o detineti, nu veti mai fi nevoiti sa faceti verificari tehnice suplimentare autoturismului. Asa ca si platile pentru aceste proceduri vor fi eliminate. Cel putin asta prevede noul regulament adoptat ieri de Comisia Europeana si care ar putea deveni obligatoriu intr-un an in toate statele membre.
Regula este valabila si pentru cei care cumpara sau vand un automobil de ocazie in alta tara a Uniunii Europene, anunta reporterntv.ro. In plus, cei care lucreaza intr-un alt stat al blocului comunitar si folosesc un automobil inmatriculat de angajator nu vor mai trebui sa il inscrie si in tara lor de origine.
In prezent, potrivit estimarilor Comisiei Europene, este nevoie, in medie, de cinci saptamani pentru incheierea procedurilor, iar costul unei inmatriculari este estimat la 400 de euro.
Noul regulament nu reuseste insa sa scoata definitiv reinmatricularea in cazul rezidentei unei persoane intr-un alt stat membru. In aceasta situatie, proprietarul masinii va trebui sa inregistreze masina in noua tara de rezidenta in termen de sase luni.
Prevederile noului regulament adoptat de Comisia Europeana:
• cetatenii care isi petrec o parte din an intr-o resedinta de vacanta dintr-o alta tara din UE nu vor mai fi nevoiti sa-si reinmatriculeze automobilul in aceasta tara;
• cetatenii care se muta definitiv intr-o alta tara a UE vor avea la dispozitie 6 luni sa-si reinmatriculeze automobilul in aceasta tara;
• cetatenii care cumpara sau vand un automobil de ocazie in alta tara a UE nu se vor mai confrunta cu controale tehnice suplimentare si cu probleme administrative;
• cetatenii care lucreaza intr-o alta tara a UE si folosesc un automobil inmatriculat de angajator in tara respectiva nu vor mai trebui sa-l inmatriculeze in tara lor de origine;
• societatile de inchirieri auto vor putea transfera autoturisme intr-o alta tara a UE in perioada concediilor fara a le reinmatricula (de exemplu, inchiriind aceleasi autoturisme pe litoral in timpul verii si in Alpi in timpul iernii). Acest lucru ar trebui sa reduca preturile de inchiriere a automobilelor;
• acelasi principiu se aplica in cazul intreprinderilor: autovehiculele, autobuzele, camionetele si camioanele ar trebui inregistrate in statul UE in care se afla sediul intreprinderii, iar celelalte tari ale UE trebui sa accepte acest lucru;
• autoritatile de inmatriculare vor coopera tot mai mult intre ele, facilitand astfel identificarea si urmarirea autovehiculelor furate. Va deveni astfel imposibila inmatricularea unui automobil furat intr-o alta tara din UE;
• multe controale vor fi eliminate cu totul, autoritatile primind informatiile tehnice necesare cu privire la autovehicul direct de la colegi lor din tara in care acesta este deja inmatriculat.