x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Nordul Capitalei - Cosmar rutier

Nordul Capitalei - Cosmar rutier

de Monica C. Andrei    |    10 Oct 2006   •   00:00

Soferi, inarmati-va cu rabdare si calm! Traficul prin nordul Capitalei, spre DN1, va fi mai mult blocat in urmatoarea perioada. Inchiderea circulatiei pe tronsonul Piata Presei Libere - Aeroportul Baneasa se va face anul acesta de doua ori numai pentru inlocuirea podului de cale ferata. In primavara lui 2007, lucrarile la pasajul subteran de la intersectia Ion Ionescu de la Brad vor complica si mai mult situatia.

INCIPIENT. Proiectul pasajului subteran n-a fost inca definitivat. Urmeaza a se stabili rutele ocolitoare

Iesirea din Bucuresti spre DN1 va fi un calvar atat in toamna aceasta, cat si jumatate din anul viitor. Cele zece zile de intreruperi pentru inlocuirea podului de cale ferata vor fi urmate de inca o saptamana de restrictionare a circulatiei masinilor, perioada in care vor fi montate panourile noului pod.

Din primavara situatia se va repeta, acelasi tronson fiind afectat de construirea unui pasaj ce va subtraversa intersectia cu Ion Ionescu de la Brad.

"Pasajul va porni de pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti, imediat dupa Podul Baneasa si va iesi dupa Aeroportul Baneasa. Vom crea, astfel, o artera de viteza pentru iesirea din Capitala, o sosea pe care se va putea rula cu 90 de kilometri la ora, viteza de autostrada. Se va lucra in subteran pentru a nu perturba circulatia, nu se stie nimic exact, nu pot sa spun cat timp traficul va fi intrerupt in zona. Administratia Nationala a Drumurilor are proiectul", a spus Razvan Murgeanu, viceprimarul general al Capitalei. Nici n-au inceput bine lucrarile si controversele privind constructia pasajului au inceput sa apara. "Din punctul meu de vedere, intrarea in Bucuresti nu trebuie sa se faca printr-un pasaj subteran. Cel mai bine ar fi fost ca in zona sa se ridice un pasaj suprateran", a declarat Andrei Chiliman, primarul Sectorului 1.

DIFICIL. Daca pana acum s-a mai circulat cum s-a mai circulat, din 2007, soferii trebuie sa dea dovada de mult calm.

"Va fi un an critic, din punct de vedere al disconfortului in trafic, dar si un an al investitiilor, benefic din punct de vedere al efectelor pe care le vom avea in privinta infrastructurii rutiere. Lucrarile, ca si volum, vor fi duble, fata de 2006. Fiecare strada care intra in lucru este prevazuta cu alternative de deviere de trafic", a spus Adriean Videanu, primarul general al bucurestenilor.

In privinta introducerii sensurilor unice in centrul Capitalei, Videanu a precizat ca masura "este in lucru". El a facut referire la un "master-plan" de circulatie, proiect complementar celui de management al traficului.

"In afara de sensuri unice, master-planul are si solutii pentru parcarea masinilor. Vor fi identificate acele artere unde este posibila largirea carosabilul, in detrimentul trotuarului, pentru a crea alternative de parcare pe stanga si dreapta", a adaugat Videanu.

NIMIC CLAR
"Pasajul va porni de pe Soseaua Bucuresti - Ploiesti, imediat dupa Podul Baneasa si va iesi dupa Aeroportul Baneasa. Vom crea, astfel, o artera de viteza pentru iesirea din Capitala, o sosea pe care se va putea rula cu 90 de kilometri la ora, viteza de autostrada. Se va lucra in subteran pentru a nu perturba circulatia, nu se stie nimic exact, nu pot sa spun cat timp traficul va fi intrerupt in zona. Administratia Nationala a Drumurilor are proiectul" - Razvan Murgeanu, viceprimarul general al Capitalei
×
Subiecte în articol: observator