Ministrul Afacerilor Interne a precizat că începând de luni, 20 martie a.c., cetăţenii vor avea la dispoziţie un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Spre deosebire de platforma folosită în prezent, noul serviciu va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.
Cetăţenii vor avea la dispoziţie o interfaţă grafică intuitivă, care va permite introducerea în siguranţă a datelor de identificare, precum şi noi facilităţi, printre care notificarea prin e-mail.
„Aşa cum ştiţi deja, HUB-ul de servicii al MAI va constitui nucleul de digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile ministerului, oferind servicii electronice uşor de folosit, rapide şi de înaltă calitate. Pe lângă alte beneficii de ordin tehnic, noua platformă de programare, dezvoltată împreună cu specialiştii din cadrul Direcţiei Generale pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, oferă posibilitatea extinderii pentru alte servicii sau chiar pentru alte structuri MAI”, a afirmat Lucian Bode, citat de Ziarul Financiar.
În cursul anului trecut, au fost emise 2.413.021 documente de călătorie (faţă de 1.593.012 în 2021), dintre care 2.316.273 paşapoarte simple electronice şi 96.748 paşapoarte simple temporare, comparativ cu anul 2021, când au fost emise 1.488.718 paşapoarte simple electronice şi 104.294 paşapoarte simple temporare.
Numărul paşapoartelor electronice emise în anul 2022 a crescut cu 56% faţă de anul 2021, respectiv cu 50% faţă de anul 2019.
În prezent, zilnic, se depun, în medie, 6.700 de cereri pentru eliberarea paşaportului, atât la serviciile publice comunitare, cât şi la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate.
Încă de la începutul anului curent, timpul mediu de eliberare a paşapoartelor a fost de 3-5 zile.
(sursa: Mediafax)