Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) vrea realizarea de parteneriate public-private pentru a derula mari lucrări de infrastructură rutieră, a declarat sâmbătă pentru Agerpres viceprimarul Capitalei, Dan Darabont.
"Dorim să folosim cât mai mult prevederile nou apărute în legislaţie care dau posibilitatea realizării unor parteneriate public-privat între PMB şi diverse societăţi private pentru a ne asocia a în derularea unor proiecte necesare municipiului, dar pentru care în austeritatea bugetară actuală nu avem suficiente fonduri. Iată că există o posibilitate nouă sub acest aspect şi care poate fi folosită mai ales în ceea ce priveşte mari lucrări de infrastructură rutieră cum e centura Bucureştiului, dar şi pasaje supra sau subterane. Aceasta va duce după finalizarea lucrărilor respective la o îmbunătăţire clară a circulaţiei auto în Capitală", a spus Darabont.
RATB devine S.A.
Darabont a informat că un alt obiectiv prioritar al PMB vizează reorganizarea RATB.
"În mod evident, Regia va necesita o reorganizare. La sfârşitul lui 2013 au avut loc concursuri pentru managementul Regiei, vor fi noi directori pe fiecare direcţie. Avem de discutat noul buget, noua subvenţie pentru transportul de suprafaţă. Pe de altă parte, legislaţia ne obligă să transformăm RATB, în 2014, în societate comercială. Acest fapt va implica o serie de aspecte de reorganizare", a afirmat viceprimarul.
Metrorex - la Primărie
Viceprimarul Capitalei a subliniat că un alt obiectiv al PMB este în acest an asigurarea bunei funcţionări a metroului.
"Ca efect al descentralizării, metroul va trece din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a PMB. Aceasta ne ridică o nouă sarcină, foarte importantă, referitor la asigurarea unui transport civilizat în municipiu. Din punct de vedere financiar şi organizatoric va fi foarte importantă asigurarea nivelului calitativ al serviciilor. Vom avea un nou partener social de discuţie în sindicatul Metrorex, care e unul foarte bine organizat şi face parte din aceeaşi centrală sindicală cu cel mai important sindicat din cadrul RATB", a declarat Dan Darabont.
Acesta a atras atenţia că PMB nu îşi permite să preia metroul şi să nu poată să plătească salariile angajaţilor.
"Prin efectul descentralizării, cel puţin acum, în 2014, vine şi problema, vine şi sursa financiară, cel puţin teoretic. Noi, însă, trebuie să fim foarte precauţi şi experienţa unor alte episoade de descentralizare ne arată că e bine să ne prevedem cât mai multe resurse bugetare în cazul în care sursele promise din partea administraţiei centrale nu vin foarte repede, odată cu responsabilităţile respective. Nu ne permitem să preluăm metroul, dar sa nu putem plăti de exemplu salariile oamenilor", a spus viceprimarul.
95% din bugetul Capitalei - din alocaţii de la Guvern
În opinia sa, este o "anomalie" faptul că în Capitală, spre deosebire de orice alt oraş din România, taxele şi impozitele plătite de bucureştean rămân la primăria sectorului în care acesta locuieşte, "în timp ce transportul în comun şi termoficarea sunt plătite de către Primăria Capitalei".
"Sloganul 'Eu plătesc şi vreau să am un serviciu de transport sau unul de căldură ori un serviciu public adecvat' nu prea funcţionează în Bucureşti, pentru că bugetul Capitalei se formează în acest moment în proporţie de peste 95% din alocaţii de la bugetul central, de la Ministerul Finanţelor. De aceea, vreau să subliniez importanţa unui bun dialog care, din fericire, în acest moment, există între administraţia locală a Capitalei şi Guvernul Romaniei", a adăugat Darabont.
Unificarea RADET cu electrocentarelele
Unificarea RADET cu electrocentralele şi centralele termice din Capitală reprezintă anul acesta un obiectiv prioritar al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), a declarat viceprimarul Dan Darabont.
El a spus că reunirea producţiei şi distribuţiei de energie termică într-o singură societate comercială din subordinea PMB va duce la o îmbunătăţire a serviciului, precum şi la o gestionare a acestui sistem de termoficare cu criterii de economicitate.
Consolidarea clădirilor cu bulină roşie
Darabont a mai spus că municipalitatea doreşte o legislaţie care să oblige proprietarii să accepte consolidarea imobilelor cu bulină roşie.
"Solicităm în continuare şi sperăm că vom reuşi să îmbunătăţim legislaţia privind imobilele proprietate privată care sunt încadrate în diverse grade de pericol seismic, astfel încât să fie obligat proprietarul să accepte consolidarea imobilului respectiv şi să nu mai fie pusă în pericol viaţa cetăţenilor care locuiesc sau se află în preajma clădirii respective în cazul unui cutremu", a adăugat viceprimarul.