Dupa o cercetare amănunțită a noului VOLVO XC90 te poți declara impresionat din toate punctele de vedere, constructorul suedez reușind din plin să realizeze ceea ce și-a propus: începutul unui nou capitol în istoria VOLVO!
Noile tehnologii, combinația unică de putere, consumul eficient și finisajele superbe la interior reprezintă punctele forte ale noului model de SUV VOLVO XC 90.
O combinație de putere și consum eficient fără egal
Noul XC90 oferă o gamă de trenuri de rulare de 2 litri, 4 cilindri de tip Drive-E, acestea oferind o combinație excelentă putere-consum eficient. Vârful de gamă este reprezentat de XC90 Twin Engine, care combină un motor supercharged și turbochaged cu un motor electric, acestea oferind o combinație de putere și consum redus: 400 de cai putere cu emisii de CO2 de numai 59g/km .
Condusul normal se desfășoară în modul hybrid, dar la apăsarea unui buton, șoferul poate să treacă în modul silențios și emission-free, destinat condusului urban, cu o autonomie de peste 40 km. La nevoie, șoferul poate trece înapoi în modul hybrid.
Cuplul maxim combinat este de peste 600 Nm, XC90 accelerând de la 0 la 100 km/h în numai 6 secunde.
Gama de motorizări
VOLVO XC90 este disopnibil în varianta D5 twin turbo diesel cu 225 cp și 470 Nm, cel mai bun consum din clasă – 6l/100 km și motorul D4 turbo diesel cu 190 cp, 400 Nm și un consum de 5l/100km.
Sunt disponibile și două motorizări pe benzină. Prima este un motor T6 cu supercharger și turbină cu 320 cp și un cuplu maxim de 400 Nm. Al doilea este un T5 cu 254 cp și 350 Nm.
Toate versiunile de motorizare sunt disponibilie cu o cutie de viteze automată, ca dotare standard.
Șasiu complet nou
Când vorbim despre dinamica de rulare, XC 90 oferă o croazieră lină, robustă, specifică unui SUV, combinată cu o manevrabilitate precisă și o responsivitate pe măsură. Acesta este un șasiu complet nou, atât în partea frontală, cât și în spate. Structura este cea a unei suspensii double wishbone frontale combinată cu ax integral în spate care este prevăzut cu un arc în formă de frunză, confecționat din aliaj ușor. XC90 este de asemenea echipat cu o suspensie pe aer controlată electronic, cu 5 posibilități de ajustare.
SENSUS - Cel mai modern sistem de control de pe piață
Noua interfață SENSUS este fără discuție cel mai modern sistem de control in-car de pe piață. SENSUS reinventează modalitatea în care șoferii își folosesc mașinile. Selecția tradițională de butoane a fost înlocuită cu un sistem intuitiv de control bazat pe tableta cu ecran tactil care deispune de un sistem de voice-control foarte abil. Instrumentele digitale și head-up display-ul plasat în fața șoferului asigură un flux optim al informației relevante.
SENSUS oferă un acces ușor către o selecție vastă de aplicații care pot fi descărcate din cloud. osibilitățile controlului in-car includ radio prin Internet, navigare, găsirea unui loc de parcare, music streaming, posibilitatea de a reda conținutul unui smartphone Android sau Apple pe consola centrală, un hot spot
pentru folosirea tabletei centrale în mașină și multe altele.
Cel mai bogat pachet de siguranță standard
Noul XC90 oferă unul dintre cele mai actuale și sofisticate sisteme de siguranță de pe piață din punct de vedere tehnologic. Acest sistem înglobează două premiere la nivel global: un pachet de protecție run-off road și un asistent de oprire automată in intersecții.
Într-un scenariu în care mașina ar fi în pericolul de a părăsi carosabilul, VOLVO XC90 detectează pericolul, iar centurile din față devin rigide pentru a menține poziția pasagerilor. Pentru a preveni accidentările la nivelul coloanei vertebrale, scaunele dispun de o funcție de absorție a șocului care se activează atunci când autovehicului este implicat într-un impact cu o suprafață dură.
XC90 este primul automobil din lume care dispune de frânare automată, aceasta activându-se în situația în care șoferul execută un viraj în fața unui automobil care rulează din sens invers. Acesta este un scenariu foarte probabil în intersecțiile aglomerate urbane, dar și pe autostrăzi, unde limita de viteză este mai mare.
Sistemul de frânare automată cu care sunt dotate modele VOLVO se numește City Safety și este o dotare standard pentru noul XC90. Sistemul este responsabil cu detectia obstacolelor din fața automobilului precum alte vehicule, cicliști și pietoni atât ziua cât și noaptea.
Suportul automat în trafic
La capitolul suport, tehnologia Adaptive Cruise Control cu Pilot Assist face posibil șofatul în siguranță în regim semi-autonom, urmărind vehicului din față în situații de ambuteiaj. Accelerarea, frânarea și mai nou, directia, sunt controlate automat.
Șoferul are însă controlul complet când execută manevre și merge în spate în spații strânse. XC90 dispune de un sistem de vizualizare 360. Acesta îi oferă șoferului vizibilitate completă datorită camerelor care generează o imagine completă 360.
Pilotul Park Asist oferă acum și posibilitatea de a intra cu spatele automat în locuri de parcare.
De asemenea, XC90 va înștiința șoferul când este timpul pentru inspecție service și va sugera de asemenea o programare la un dealer VOLVO.
DESIGN
Noua față VOLVO
Noul XC90 este primul VOLVO care afișează noul logo al companiei, săgeata emblematică fiind aliniată elegant de-a lungul grilajului din față, împreună cu farurile în formă de T, cunoscute și ca ‘’Ciocanele lui Thor’’. Aceste elemente conferă un aspect distinct și încrezător pentru noua linie de design a viitoarelor modele VOLVO.
Interior luxos
Interiorul XC90 prezintă cel mai luxos design conceput vreodată pentru un VOLVO. Cea mai impactantă dotare este consola centrală asemănătoare cu o tabletă.
Noul XC90 combină în interior materiale precum pielea fină Nappa și lemnul cu detalii finisate, inclusiv un schimbător de viteze, butonul de pornire/oprire, precum și cel de control al volumului acoperite cu cristal.
Modele noi de scaune
Volvo se bucură deja de reputația de a fi producătorul celor mai confortabile scaune din industria auto. Noul XC90 duce această reputație la un alt nivel prin proiectarea unor scaune, concepute inovativ, care oferă mai mult spațiu pentru pasageri în al doilea și al treilea rând de scaune, transformând XC90 într-un autentic SUV de 7 locuri.
Ingeniozitate digitală
Informația, navigarea și multimedia sunt în partea superioară, în timp ce controlul telefonului, aplicațiile și clima sunt poziționate în partea inferioară, ușor de atins și accesat. Când una dintre plăcile ecranului tactil se modifică în urma atingerii, celelalte sunt comprimate, dar încă vizibile și ușor accesibile.
Sistemul de Climatizare în 4 zone
Noul VOLVO XC90 poate fi dotat cu un sistem de climatizare în 4 zone, cu opțiuni individuale pentru pasagerii din față și al doilea rând de scaune. Sistemul de purificare a aerului, CleanZone, este unul dintre cele mai eficiente de pe piață. Acesta a fost îmbunătățit cu un filtru de carbon pentru o filtrare optimă a particulelor dăunătoare și a polenului.
Unul dintre cele mai performante sisteme audio din lume
XC90 dispune de unul dintre cele mai puternice sisteme audio din industria auto.
Sistemul audio de vârf este compus dintr-un amplificator de 1,400 de W de clasă D și 19 boxe, toate produse de Bowers & Wilkins. Sistemul dispune de asemenea de un subwoofer ventilat cu aer. Fiind integrat în caroseria mașinii, subwoofer-ul transformă întregul habitclu într-o boxă de înaltă calitate. Prin folosirea celui mai nou software de procesare a sunetului, VOLVO a reușit să gestioneze timpii de redare a sunetului și coordonarea boxelor. Acest element sporește experiența emoțională a pasagerilor și permite redarea unor recitaluri de talie mondială in mașină.
Noul XC90 marchează începutul unui nou capitol în istoria VOLVO, surprinzând liniile noului design și încorporând totodată propria gamă de tehnologii care utilizează noua SPA (Scalable Product Architecture).
Prima ediție a noului VOLVO XC90 a fost vândută online, stocul de 1,927 de modele epuizându-se în numai 47 de ore de la lansare, la începutul lui septembrie 2014.