Ziarul francez Le Nouvel Observateur, citat de Rador, a publicat un amplu material dedicat faimoasei âmasini de 5.000 de euro". Un concept studiat de ani de zile de mai multi concurenti mondiali care au considerat cu totii ca aceasta masina este imposibil de realizat, dar si de vandut.
âNumai Renault a indraznit sa infrunte acest pariu. Prima parte este castigata: masina incepe sa iasa de pe benzile filialei sale Dacia de la Pitesti, din Romania. Renault afirma ca toate obiectivele, in materie de fabricatie si costuri, au fost atinse si ca X90 va permite degajarea unor mijloace substantiale", titreaza ziarul francez. Mai raman de sedus clientii. Obiectivele afisate sunt considerabile: constructorul francez a prevazut sa fabrice X90 in mai multe tari si sa vanda... 700.000 pe an in 2010, adica aproape atat cu o singura masina cat germanul BMW sau japonezul Mazda cu toate ale lor! âImposibil!", spun cu hotarare concurentii, care isi afiseaza scepticismul. Argumentul lor: in Ucraina, in Mauritania si in toata lumea a treia, bogatii cer ca masinile lor sa fie la normele europene cele mai sofisticate, in timp ce ceilalti, cand au mijloacele, prefera sa cumpere o masina de ocazie, decat un model nou, dar fara facilitati.Viziunea Dacia X90
Autoturismul are talia unui M...gane, cu un portbagaj mai mare decat al marelui Vel Satis, dar el este construit pe platforma obisnuita a micilor Nissan Micra si viitorul Renault Clio. Autoturismul este pur si simplu alungit. Motoarele Renault (1,4 si 1,6 litri), de multa vreme amortizate, au fost optimizate mai mult in privinta robustetii, decat a performantei: o viteza care nu depaseste 165 km/ora si reprize greoaie. Trenul de rulare din fata este cel al Clioului actual. Principiu de baza: sa faca apel la toate instrumentele disponibile in grup. Majoritatea componentelor (scaune, manere, stergatoare, retrovizoare etc.) nu sunt create pentru autoturism, ci alese din diferitele modele Renault si prin urmare deja amortizate.Citește pe Antena3.ro