După ce a inspectat lucrările la şantierul Pasajului Basarab, primarul Sorin Oprescu a constatat că stadiul acestor lucrări este cam la jumătate, de la ultima vizită fiind făcute eşafodajele pentru podul în arc, două demolări şi fiind turnaţi 9.000 de metri cubi de beton.
Mai sunt câteva lucruri de rezolvat în privinţa cablului de înaltă tensiune, care a fost întrerupt în urmă cu două luni şi care, în prezent, a fost reinstalat, însă trebuie din nou mutat pe Strada Vasile Milea. Edilul-şef al Capitalei a mai aflat de la reprezentantul constructorului că în aproximativ două săptămâni urmează să fie desfiinţată pasarela pietonală amplasată deasupra liniilor de cale ferată de la Gara de Nord.
În acest sens, obiectivul, fost monument istoric, a fost declasat, însă se aşteaptă reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai companiei CFR pentru a stabili modul în care vor fi realizate efectiv închiderea liniilor de cale ferată şi întreruperea liniilor de înaltă tensiune, operaţiuni necesare demolării pasarelei.
Circulaţia rutieră pe Podul Grozăveşti şi pe Splaiul Independenţei, pe sensul de mers către Şoseaua Cotroceni, a fost închisă la 20 iulie, pe o perioadă de aproximativ două luni. Pasajul Suprateran Basarab ar urma să aibă o lungime de 1,9 kilometri, o lăţime maximă de 44,5 metri în zona staţiei de deasupra Gării Basarab şi o lăţime de 25,5 metri pe restul pasajului. Distanţa minimă dintre clădirile din zonă şi pasaj trebuie să fie de cel puţin 14 metri.