Valoarea totală a pieței de medicamente se ridică la 4,8 miliarde de euro în perioada august 2020 - iulie 2021, însă doar 10% sunt produce pe plan intern, restul fiind importuri, arată datele Cegedim.
Sectorul farma are nevoie de o strategie clară pentru a se dezvolta, în condiţiile în care accesul la medicamente nu a crescut semnificativ în ultimii ani. Astfel, la un volum de medicamente care a stagnat, piaţa de medicamente a crescut în volum, ceea ce înseamnă că pacienţii cumpără medicamente mai scumpe. O altă direcţie pe care o aşteaptă industria farmaceutică vine din partea statului, care să susţină investiţiile în domeniu pentru a crea o piaţă atractivă, atât pentru producătorii locali, cât şi pentru cei internaţionali.
Acestea au fost câteva dintre concluziile evenimentului ZF Health & Pharma, la care au participat speakeri din acest sector.
„Trebuie gasită o soluţie la nivel de ţară pentru a recunoaşte capabilitatea industriei farma. Ar fi bine ca statul să aibă o direcţie strategică în industria farma. Avem o rezervă de capacitate de 40%. Antibiotice este deschisă la dezvoltarea portofoliului şi susţinerea sistemului sanitar românesc pe propriile capacităţi. Avem în discuţie un număr de 10 medicamente cu Ministerul Sănătăţii“, a declarat Ovidiu Băţaga, director executiv, planificare strategică şi managementul afacerilor, al producătorului de medicamente cu capital românesc Antibiotice din Iaşi.
El a mai spus că producătorul fructifică pieţele internaţionale, aproape jumătate din producţie se vinde în străinătate, a doua piaţă fiind Vietnam, după România.