x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Piaţa media după PwC

Piaţa media după PwC

de Sebastian S. Eduard    |    06 Iul 2010   •   00:00

Piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie anuală de creştere de 9,1% în intervalul 2010-2014, ajungând la o valoare de 3,5 mi­liarde USD la nivelul anului 2014, cu circa 60% mai mare faţă de valoarea de 2,3 miliarde USD din 2009, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PricewaterhouseCoopers (PwC) "Glo­bal Entertainment and Media Outlook".

Piaţa locală va fi cea de-a treia, cea mai dinami­că din regiunea Europei Centra­le şi de Est, după cea a Turciei (cu o rată medie anuală de creş­te­re de 13%) şi a Rusiei (9,3%). Creşterea pieţei locale de media se va situa peste rata medie anua­lă de creştere a întregii regiuni (8,3%). Cu toate acestea, cele mai mari trei pieţe media din Europa Centrală şi de Est în 2014 vor fi cele ale Rusiei (25,6 miliarde USD), Poloniei (10,9 miliarde USD) şi Turciei (9,7 mi­liarde USD).

Cel mai dinamic segment de piaţă va fi cel al accesului la internet, cheltuielile pentru accesul la internet în Ro­mânia urmând să se dubleze până în 2014, de la 810 milioane USD în 2009 la 1,6 miliarde USD. Cheltuielile de publicitate vor cunoaşte de asemenea un avans semnificativ în România, ajungând de la 417 milioane USD în 2009 la 747 milioane USD în 2014.




×
Subiecte în articol: mass-media