Mai multe companii internaţionale de recrutare oferă acum candidaţilor instrumente bazate pe inteligenţă artificială (AI), sugerând că acestea pot simplifica redactarea CV-urilor, scrisorilor de intenţie şi căutarea posturilor vacante. Astfel, candidaţii au mai multe şanse să-şi evidenţieze abilităţile şi să-şi sporească succesul în obţinerea unui loc de muncă, scrie Financial Times, citat de Ziarul Financiar.
James Barrett, director general la Michael Page Technology, a declarat că organizaţia sa este deja „pe drumul integrării AI” în procesele de recrutare şi că „este important ca şi candidaţii să se adapteze”. El a adăugat că „folosite corect, [instrumentele de AI] pot ajuta o aplicaţie să avanseze în următoarea etapă de selecţie”.
Sebastian Dettmers, director executiv al companiei europene de recrutare The Stepstone Group, a subliniat şi el avantajele utilizării AI, afirmând că aceasta poate ajuta candidaţii să prezinte cea mai bună versiune a lor în raport cu cerinţele postului.
Aceste opinii sugerează că modelele lingvistice avansate devin tot mai des acceptate ca instrumente esenţiale în procesul de căutare a unui loc de muncă. Această tendinţă apare pe fondul unor avertismente anterioare din partea recrutorilor, care subliniau riscurile aplicărilor automatizate, precum posibila denaturare a abilităţilor candidaţilor sau supraaglomerarea procesului de selecţie cu aplicaţii în masă.
Stepstone oferă un instrument care generează scrisori de intenţie pe baza CV-ului şi a descrierii postului, precum şi un generator de CV-uri, ambele fiind folosite de 2,6 milioane de ori în ultimul an. Aceste produse se alătură altor instrumente disponibile, oferite de companii specializate în crearea de CV-uri şi scrisori de intenţie asistate de AI, precum Kickresume.
LinkedIn, platforma dedicată dezvoltării carierei, a lansat un instrument AI care evaluează potrivirea utilizatorilor pentru diverse posturi în funcţie de competenţele şi experienţa acestora, asistă în redactarea scrisorilor de intenţie şi oferă feedback pentru CV-uri. LinkedIn a raportat că 90% dintre utilizatorii acestor funcţii le-au găsit utile şi a anunţat că va lansa în curând noi funcţionalităţi AI pentru utilizatorii neabonaţi.
Aceste instrumente au fost dezvoltate, în parte, pentru a răspunde creşterii utilizării tehnologiilor de screening AI de către recrutori. De exemplu, generatorul de CV-uri de la Stepstone este conceput să „treacă cu uşurinţă prin scanările ATS”, adică prin software-ul de selecţie automată care filtrează candidaţii pe baza unor cuvinte-cheie.
Studiile arată că un număr semnificativ de candidaţi folosesc deja AI. Conform unui sondaj recent al grupului de resurse umane Randstad, aproximativ 57% dintre tinerii din Generaţia Z declară că folosesc AI pentru a redacta aplicaţii, CV-uri şi scrisori de intenţie. În rândul milenialilor, procentul este de 40%, iar pentru Generaţia X şi baby boomeri, de 21%, respectiv 13%.
(sursa: Mediafax)