x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Poziţia Renault România privind TIMBRUL DE MEDIU. Ce modificări propune constructorul auto

Poziţia Renault România privind TIMBRUL DE MEDIU. Ce modificări propune constructorul auto

28 Ian 2013   •   12:19
Poziţia Renault România privind TIMBRUL DE MEDIU. Ce modificări propune constructorul auto
Sursa foto: Marin Raica/Intact Images

Grupul Renault consideră că industria auto are nevoie în România "de un cadru legislativ durabil care să garanteze perenitatea investițiilor majore realizate în ultimii ani". Constructorul auto prezintă două propuneri de modificare a proiectului legislativ referitor la introducerea timbrului de mediu. Producătorul auto propune introducerea unui prag minim pentru taxa actuală aplicată vehiculelor Euro 2, Euro 1 şi non-Euro, "pentru a frâna importurile de maşini de ocazie foarte uzate, poluante şi care pun în pericol siguranţa rutieră". A doua propunere se referă la vehiculele Diesel cu motorizări Euro 3 şi Euro 4.

"Sugerăm să se evite scăderea prea mare a valorii timbrului faţă de taxa actuală, întrucât acest lucru ar conduce la creşterea puternică a importurilor de maşini de ocazie diesel poluante în materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi şi de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanţi ca CO2. Or, cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, în special în cazul motoarelor diesel", se arată în comunicatul Renault, citat de Agerpres.

Potrivit reprezentanţilor Grupului Renault România, principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu "sunt în direcţia cea bună" şi conduc la descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ce ar putea avea un impact negativ asupra mediului, traficului rutier şi industriei auto locale.

Cu toate acestea, Renault consideră că proiectul poate fi îmbunătățit şi propune două modificări:

1. Introducerea unui prag minim pentru taxa actuală aplicată vehiculelor Euro 2, Euro 1 şi non-Euro pentru a frâna importurile de maşini de ocazie foarte uzate, poluante şi care pun în pericol siguranţa rutieră.
2. În cazul vehiculelor Diesel Euro 3 şi Euro 4, sugerăm să se evite scăderea prea mare a valorii timbrului față de taxa actuală întrucât acest lucru ar conduce la creşterea puternică a importurilor de maşini de ocazie diesel poluante în materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi şi de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanţi ca CO2.
Ori, cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, în special în cazul motoarelor diesel. În plus, considerăm că introducerea noului timbru de mediu trebuie să fie însoţită de măsuri specifice pentru vehiculele înmatriculate în România înainte de 2007, măsuri care să favorizeze înnoirea acestora.


×