x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Premieră: Spitalele sunt clasificate de pacienţi

Premieră: Spitalele sunt clasificate de pacienţi

de Monica Cosac    |    06 Ian 2016   •   17:17
Premieră: Spitalele sunt clasificate de pacienţi
Sursa foto: Dan Marinescu/Intact Images

După cel mai inedit protest din Sănătate, revolta medicilor de pe Facebook, în mediul online a apărut şi prima clasificare a unităţilor sanitare publice din ţară, realizată pe baza evaluărilor făcute de pacienţi. Portalul calitatespitale.ro a fost inclus pe pagina oficială a Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS), iar iniţiatorii proiectului spun că opinia pacienţilor va conta la acreditarea spitalelor.

În prima lună de funcționare a site-ului, peste 600 de persoane au completat, anonim, chestionarele de satisfacţie şi a apărut o listă cu unităţile criticate sau, dimpotrivă, apreciate de pacienţi. Aceştia au evaluat calitatea serviciilor medicale, comportamentul personalului, confortul din saloane sau modul în care au fost trataţi sau diagnosticaţi.

Medicul Horea Timiş, iniţiatorul calitatespitale.ro, spune că proiectul este independent de tot ceea ce înseamnă „stat” şi a fost înfiinţat ca urmare a lipsei de transparenţă din sistemul sanitar.

„Este un portal în care pacienţii pot să noteze exact ceea ce simt. Astfel, se creează o imagine clară a spitalului. Nu mai ascundem sau nu mai aflăm doar din presă ce probleme sunt în spitale. Şi, pentru prima dată în ţară, apare o tendinţă a calităţii serviciilor şi perso-nalului”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Horea Timiş, precizând că „un pacient poate să completeze chestionarul doar o dată pe lună”.

Acesta spune că ANMCS, o structură din subordinea Guvernului, va ţine cont de feedback-ul oferit de cei care se confruntă direct cu problemele sistemului medical şi că părerea pacientului va deveni, astfel, un nou criteriu în procesul de acreditare a spitalelor, realizat de această instituţie.

Portalul este util atât pacienţilor care nu ştiu către ce spital să se îndrepte când au nevoie de o internare, cât și managerilor unităților. Aceștia pot vedea problemele sesizate de pacienţi și se pot autoevalua în urma feedback-ului primit.

„Cât de satisfăcut sunteţi de curăţenia din spital (saloane, secţii, toalete)?”, „Cât de satisfăcut sunteţi de calitatea serviciilor medicale?”, „Aţi avut toată medicaţia pe perioada internării sau a trebuit să vă cumpăraţi anumite medicamente?” sau „Aţi oferit anumite stimulente cadrelor medicale pentru serviciile oferite în spital?“ sunt doar câteva dintre întrebările din chestionare, prin care pacienţii ajută la evaluarea spitalelor.

Opinia pacientului va atârna mai greu în deciziile luate de directorii spitalelor, deoarece unităţile fără acreditare nu pot încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate.
 

×
Subiecte în articol: spitale clasificare premiera pacienti sanatate