Sub pretextul sprijinirii afacerilor autohtone, cei mai înalţi demnitari români s-au transformat, fără nici un pic de jenă, în panouri publicitare ambulante. Unele companii multinaţionale prezente în ţara noastră, cu precădere cele cu acţionariat majoritar franţuzesc, au ajuns să beneficieze - teoretic, din patriotism şi dintr-o grijă înduioşătoare pentru locurile de muncă ale contribuabililor - de sprijinul făţiş al celor plătiţi de la buget să elaboreze, să pună în aplicare legislaţia şi să asigure egalitatea de tratament a tuturor investitorilor.
Preşedintele României nu mai are de mult vreo apăsare să joace-n spoturi reale, de viaţă, pentru unul dintre cei doi constructori naţionali de autoturisme. Vizitează fabrica, se bate pe burtă cu muncitorii de la bandă, laudă nemăsurat miracolul franţuzesc prăvălit peste fabrica de la Colibaşi. E primul cumpărător al noilor modele lansate şi, după ce iese pe poarta fabricii, în drumul către limuzina blindată, face cu talent pe primul şofer al ţării. Pupila-i politică blondă, plenipotenţiarul multiministru al Turismului, Dezvoltării Regionale şi (nu de mult) al Mediului, îşi trage parteneriate de imagine cu banca - absolut întâmplător, tot majoritar franţuzească - unde e datoare şi prin amabilitatea căreia îşi amână foarte avantajos rambursarea unui credit de milioane. Care bancă se bucurase anterior, cu ocazia lansării leului greu, de aportul imagistic al uninominalului suprem al patriei şi al premierului vremii.
Mai nou, pe actualul şef al Executivului l-a plesnit o subită grijă pentru calitatea aerului pe care-l vom respira după ce-o să prelungească el asfaltul dincolo de limitele magistralei de largă respiraţie europeană Turda-Gilău. Aşa că promovează, preventiv, să ne intre bine-n cap, virtuţile ecologic-izbăvitoare ale automobilului electric. Sigur, Guvernul prezidenţial de dreapta al cărui purtător de cuvânt este, în fapt, minititanul din Răchiţele n-a terminat încă de electrificat întreaga zonă rurală a României. Dar n-o să ne luăm din atât şi, în definitiv, e bine că există cineva care gândeşte strategic întru "popularea" potecilor naţionale cu prize de curent. Şi nu se rezumă doar la clasicele vorbe fără finalitate. Viitoarea noastră viaţă sănătoasă are nevoie de-un grup interministerial de lucru. Al cărui şef e un consilier plin de entuziasm, însă care habar n-are de unde s-o apuce pe ea, tactica de implementare a strategiei care va să vină într-o zi cu soare.
Ca-n basmele de succes ale copilăriei noastre, la momentul de maximă încărcătură emoţională, apare miraculosul salvator. Neştiut de nimeni, nevăzut şi neauzit până atunci, din boscheţii de pe marginea viitoarelor autostrăzi iese miraculosul prinţ, odinioară broască. Dat fiind că osul domnesc al succesului se construieşte greu, iar urgenţa impune decizie rapidă, prinţul ieşit la drum de seară se acceptă fără licitaţie la aşternut. Pe baza aptitudinilor demonstrate în proba de anduranţă, transformată-n timp în relaţie solidă, cu Marele Conducător. Aşa că, dacă tot se turează-n probe, la o margine de Tel Aviv numită romantic "Better Place", sub caroseria constructorului preferat al preşedintelui României, motorul electric al unui viitor nu atât de îndepărtat pe cât pare, pune şi premierul olecuţă umărul la promovare pe banii statului. Şi aşa mănâncă o pâine albă, extrem se săţioasă-n zilele negre, televiziunile subit invadate de spoturile publicitare ale celui mai franţuzesc proprietar de constructor românesc de automobile. Care are tot interesul ca statul român, ai cărui demnitari de rang înalt joacă-n clipurile sale cu naturaleţea specifică actorilor lipsiţi de roluri şi refugiaţi în publicitate, să considere strategică implementarea automobilelor electrice. Prin urmare, să-şi asume în numele statului şi-n beneficiul poporului suveran achitarea costurilor infrastructurii specifice necesare motoarelor 100% electrice.
Citește pe Antena3.ro