x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Publicitatea la TV faţă în faţă cu criza

Publicitatea la TV faţă în faţă cu criza

de Adriana V. Paduraru    |    06 Aug 2009   •   00:00
Publicitatea la TV faţă în faţă cu criza

Numărul companiilor care au apărut la TV a scăzut cu 12% faţă de anul trecut, iar aglomeraţia pe TV în intervale de maximă audienţă este mai mică tot cu 12%. Acestea sunt doar câteva din rezultatele studiului făcut de compania Sound Communications privind publicitatea TV în România.



Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-iunie 2009, prin analiza comparativă a datelor de audienţă TV cu acelaşi interval al anului trecut, cu informaţii colectate de GFK România, iar publicul ţintă luat în calcul a fost format din persoanecu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, din mediul urban. Potrivit specialiştilor Sound Communications, numărul companiilor care au apărut la TV este cu 12% mai mic, iar aglomeraţia (clutter) pe TV în intervalele de maximă audienţă a scăzut cu 12%. De asemenea, lungimea spoturilor a scăzut cu 3%. Audienţa medie pe spot (a tuturor spoturilor difuzate) a rămas la aceleaşi valori ca anul trecut, 0,41% din publicul ţină.

BUGETE MICI

Potrivit calculelor făcute de Sound Communications, banii din piaţa de TV sunt mai puţini cu peste 30% în comparaţie cu anul trecut. Cu bugete mai mici, publicitarii au ales să folosească variante de spoturi mai scurte şi să cumpere mai puţin spaţiu TV în prime-time, unde costurile sunt mai mari. Scăderea de spaţiu achiziţionat în PT este de 14%, dar audienţa totală achiziţionată scade cu doar 11%. Staţiile mari au preţuri mai accesibile în PT şi au audienţe mai bune. Drept dovadă, patru staţii TV (Antena 1, Pro TV, Acasă şi Prima TV) difuzează 63% din audienţa cumpărată în PT, constatându-se o creştere de 5% prin raportare la anul trecut. De asemenea, staţiile TV mari au câştigat în audienţa medie pe spot, datorită lipsei de programe competitive din partea staţiilor mici, ceea ce va duce la crearea unui cerc vicios. Bugetele pentru staţiile mici vor scădea şi din cauza faptului că nu vor putea susţine programele, ceea ce înseamnă că audienţele acestor posturi vor scădea şi ele în continuare. Specialiştii companiei care a realizat studiul prognozează pentru 2009 scăderi de venituri de până la 50% pentru o parte din staţiile mici.

×
Subiecte în articol: mass-media