Coincidenţă sau nu chiar de 1 Martie- 449 de radare noi şi ultra-performante vor fi puse la lucru pe şoselele ţării. Nu e de joacă, căci noile aparate, montate pe autoturismele poliţiei din lotul Dacia Logan, sunt capabile să filmeze 60 de ore fără întrerupere.
Radarele sunt dotate cu telecomandă prin cablu, ceea ce le permite poliţiştilor să acţioneze camera de la distanţă. Noile echipamente funcţionează chiar şi atunci când autoturismul vizat se afla la 1,6 kilometri, inclusiv noaptea. Şi, mare atenţie, nu sunt detectabile în timp util cu aparatele existente pe piaţă.
Vremurile când poliţistul umbla cu caseta (mai ales dacă şoferul acţiona poliţia în instanţă) pe care erau înregistrate imaginile cu şoferii filmaţi pentru depăşirea vitezei regulamentare, par să apună. După ce acum doi ani, achiziţionarea Loganului de 70.000 de euro, s-a lăsat cu scandal şi cu demiteri, iată că până la urmă cele 449 de maşini din lotul trei Dacia Logan, vor fi puse de astăzi la taxat şoferi.
Noile radare instalate pe aceste autoturisme se pot lăuda cu funcţia de stand-by, având atât rolul de a supraveghea traficul, cât şi funcţia de măsurare a vitezei. Fabricate în Marea Britanie, aparatele radar au camere video mult mai performante, ce au încorporate nu doar antenă radar, ci şi un dispozitiv GPS care menţionează precis unde acţiona aparatul, împiedicând speculaţiile de orice fel.
Nu puţine sunt cazurile când şoferii au reclamat faptul că au fost pândiţi intenţionat de oamenii legii şi "furaţi" de radar. Ei bine, noile aparate vor lămuri problema, deoarece au posibilitatea de a urmări separat fiecare sens de circulaţie. "Da, într-adevăr, de astăzi noile radare vor acţiona pe şoselele ţării, mai ales în zonele şi în punctele unde s-au înregistrat de-a lungul timpului probleme rutiere seriose (accidente, depăşiri de viteză). În plus faţă de radarele vechi, noile aparate au o dublă funcţie şi capacitatate de stocare mult mai mare.
Nu se mai lucrează cu caseta, ci aparatele au un hard care stochează toate informaţiile, după care se descarcă pe calculator şi se trec pe un DVD. Partea cea mai bună pentru noi e că imaginile stocate pot fi folosite mult mai uşor pentru probarea infracţiunilor", a declarat pentru Jurnalul Naţional, Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere.
NU SUNT DETECTABILE!
Ecuaţia este simplă: atunci când omul legii observă o maşină care pare să ruleze cu viteza peste limita legală, apasă butonul care porneşte emiţătorul radar, stabilind instantaneu viteza maşinii privite pe monitor. Noua tehnologie face ca radarul să fie cu un pas înaintea şoferului, care este atenţionat prea târziu de semnalul detectorului.
Cu alte cuvinte, oricât de inventiv e conducătorul auto, nu prea are sorţi de izbândă în a păcăli noul radar. Computerul aparatului înregistrează pe hard-disk nu doar înregistrarea video din perioada în care poliţistul a ţinut acţionat butonul radarului, ci şi 30 de secunde înainte de acţionare şi 30 de secunde după ce omul legii a luat mâna de pe buton. Filmarea va fi posibilă si noaptea, prin infraroşu, iar noile radare sunt imposibil de detectat în trimp util cu aparatele existente pe piaţă.
Citește pe Antena3.ro