O retea de traficanti de masini de lux care avea profituri de sute de mii de dolari, a fost anihilata, saptamana aceasta, la Craiova. Grupul de 12 membri cuprindea de la ingineri mecanici pana la strungari.
Reteaua era extrem de sofisticata, motiv pentru care ancheta a fost preluata de Centrul Zonal de Combatere a Crimei Organizate Craiova si de serviciile similare din cadrul IPJ Dolj, Mehedinti, Gorj, Alba si Timisoara. Infractorii operau, potrivit anchetatorilor, in toata zona de sud si de est a Romaniei si colaborau cu traficanti italieni.Meseriasi
Cei 12 membri ai gruparii au ajuns in atentia procurorilor Parchetului de pe langa Curtea de Apel Craiova. Toti sunt profesionisti in ceea ce priveste autoturismele. Fiecare avea misiunea sa bine stabilita in cadrul grupului. Filiera era condusa de Alin Tiriplic, de 31 de ani, din Arad, si era compusa din electricianul Nicolae Ziau (32 de ani), merceologul Dumitru Dragomir (27 de ani), mecanicii auto Marin Mirea (50 de ani), Ioan Cucerzan (35 de ani) si Octavian Borza (36 de ani), strungarul Adrian Dungan (46 de ani), frezorii Dorin Surtea (49 de ani) si Gicu Szony (49 de ani), liber profesionistii Stefanel Ciubuc (50 de ani) si Daniel Surdu (38 de ani), precum si barmanul Daniel Aleman (31 de ani).
âFurate" din Italia si vandute de cateva ori in Romania
âIn perioada 2001-2003, infractorii au traficat, indigenizat si inscris in circulatie un Opel Frontera, un Mitsubishi Pajero, doua Land Rover Freelander, doua VW Passat, un VW Beetle si un 525. Masinile au fost introduse in tara de cetateni italieni, care faceau parte dintr-o retea ce le procura si le aducea in Romania", spun anchetatorii. In Romania, reteaua era divizata pe doua segmente. Primul se ocupa de falsificarea actelor, omologarea masinilor si de scutirea de la plata taxelor vamale. Al doilea segment se ocupa cu racolarea de persoane in vederea inmatricularii autoturismelor pe numele acestora si valorificarea ulterioara catre adevaratii proprietari.
Ion Alexandru
Castigau intre 500 si 10.000 de euro de persoana
Dupa ce obtineau actele necesare inmatricularii, primul segment ceda masinile celui de-al doilea, care le inmatricula pe numele unor terti. Autoturismele nu ajungeau insa niciodata in posesia acestora. Ulterior, masinile erau revandute catre persoanele care le detineau din momentul intrarii lor in tara, in acest fel inchizandu-se circuitul. Fiecare membru al retelei avea partea sa de castig intre 500 si 10.000 de euro.