Aventurile familiei Columbeanu, derulate in serial sub ochii natiei, au avut un nou episod: Revelion la Snagov.
RIDICOL - Cum sa cazi intr-o groapa astupata
Aventurile familiei Columbeanu, derulate in serial sub ochii natiei, au avut un nou episod: Revelion la Snagov.
Dupa nunta de asta-vara, cand mireasa ingenua era in bufeuri, am scapat la mustata evenimentul care pare iminent - cresterea numerica a familiei Columbeanu. Monica, aflata aproape de sfarsitul perioadei de noua luni, a fost mereu sub privirile ingrijorate ale asistentei, sa nu faca un gest gresit, care sa uneasca intr-un singur episod trecerea anului cu nasterea plodului mult visat.
Spre dimineata, cand s-a oprit transmisia de la
casa de cultura Snagov, m-am culcat linistit - a ramas marfa si pentru episodul urmator - nasterea unei capricoarne. Am inceput cu finalul, ca sa nu aveti emotii. Au fost atatea intamplari, scene si scenete la Revelionul Columbenilor, incat chiar si fara poanta finala nu riscam sa se taie maioneza narativa.
LOC. Ca si alte episoade, Revelionul a avut drept studio tv casoiul de la Snagov al cuplului cu fericirea netulburata. Masa a fost aranjata dupa principiul masinilor de
teren - totul in fata. Prezidiul cu sase locuri a fost ocupat de personajele-cheie ale episodului. Monica, avandu-l in stanga pe Iri, doamna si dl Columbeanu, oameni respectabili si pe vremuri, care s-au adaptat tranzitiei de minune. Experienta de a fi lucrat cu Dascalescu la guvern nu a lasat sechele, pare ca i-a calit pentru orice surpriza, cum sunt si cele oferite de tomnatecul amorez perpetuu. In prezidiu au mai incaput sora Monicai, la un cap de masa, si nasa de la casatorie, Monica Miko, aflata in perioada de lehuzie, in cealalta parte. Pentru a incadra prezidiul, pe doua laturi s-au mai pus cateva locuri, care sa formeze un U. La ele stateau invitatii din afara familiei si cei care au prestat serviciile artistice din noaptea integrarii.
OGLINDA. O camera a televiziunii ii privea din fata pe invitati dintre picioarele marelui U, rascraiat ca la consult cat sa incapa si o plasma uriasa la care actorii isi priveau instant opera. Asta le inducea invitatilor starea de crispare profunda, ei miscandu-se in cadru ca mumiile impaiate pentru a "da" frumos in poza. Dupa cateva fiole consumate atmosfera glaciala s-a mai topit, permitand intrarea in rol a geniului tehnic.
GROAPA. In Hamlet exista un genial monolog al groparului. Si in reality-show-ul de la Columbeni a aparut motivul gropii. A fost, cred, scena cea mai grotesca a revelioanelor din intreaga lume. Mesenii au adus vorba de gropi, si cum fiecare om isi duce crucea, si miliardarii au gropile lor. La Iri, ea a aparut in ograda. Domnul tehnic, invitat cu schepsis pentru momentul respectiv, a zis ca o acopera el temeinic si repede. Culmea operativitatii, in curte a aparut o betoniera din clasa mici si mijlocii, care si-a debordat continutul. S-au facut pariuri, studii comparative de inchegare. Daca piftia nevestei mele nu s-a intarit, betonul de la Iri s-a facut... beton. Gazda, ca sa-l incerce, si-a riscat limuzina, care de data asta a scapat.
SALVAREA. Pericolul a fost mare, de vreme ce in scena de mase filmata in jurul gropii a aparut si o salvare convocata intempestiv. Debransata de la serviciul public privat care s-a demobilizat dupa apocaliptica numaratoare inversa a presedintelui tarii, salvarea marea tensiunea evenimentului tehnic de la Snagov.
Abia din scena urmatoare aveam sa inteleg rostul echipajului de urgenta. Imbatat de succes, geniul tehnic i-a pus lui Iri in brate o bucata de perete rezistent la foc. Cu lampa de parlit porcuâ pe ea, bucata, de ce dracuâ era, a fost tinuta minute bune in palma de Columbeanu, care nu patea nimic. Numarul de cabaret pirotehnic a fost, recunosc, mai tare decat noaptea cometelor de la Sibiu, care urma peste o zi. Iri nu s-a fript si s-a ales din toata povestea si cu o groapa astupata temeinic.
Partenerul si-a facut si el reclama la greu.
CANTATUL. Revelionul de la altii nici nu mai conta. Stateam cu gura cascata, eliminand concurenta si asteptam o noua tampenie. Ele rasar in curtea de la Snagov cand nu te astepti. Un popa, sau cam asa ceva, s-a apucat sa traga la cantonete, luandu-se in serios, precum un Carreras. N-a fost sa fie. Inca o duduie imbracata in rosu a tras si ea un suspin in engleza, cat sa poti merge pana la baie, sa nu scapi scene importante.
COLINDUL. Singurul moment adevarat al serii, care nu a fost kitsch total, facatura sau silicon, l-au adus colindatorii din sat. Copii curati, care urau an de belsug vecinilor prea indestulati. A urmat o scena copiata din "Croaziera" lui Daneliuc. Din balcon, cuplul snagovesc a tinut un discurs copiilor. Filmat de jos, Iri parea uriasul din tara piticilor. Totul aducea a mesaj politic, o tinta posibila, jucarie pentru omul de afaceri in cautare de distractie.
FINALUL. Surorile, cu nostalgia petrecerilor din anii zburdalniciei de la Bacau, s-au retras sa discute langa caruciorul special construit pentru ce-o aduce barza. Surpriza: Monica scoate un copilas de sub coviltirul carutului roz bombon. Il ia neutru in brate si, cu un gest hotarat, il leapada in bratele seniorului Columbeanu. "V-am adus nepotul", explica Monica socrului. Docil, batranelul simpatic ia obiectul in grija si, ca orice bunic, il mangaie. Revelionul-butaforic avea un final en-fanfare.