România a importat anul trecut 76 de milioane de perechi de pantofi în valoare de 942 de milioane de dolari. Piaţa a postat o creştere de 6% în valoare faţă de 2021, pe când în volum, plusul a fost mai mult decât dublu (15%).
Astfel, preţul mediu al unei perechi a fost de doar 12,4 dolari în 2022, cu un dolar mai puţin decât în anul anterior, conform raportului World Footwear, care analizează an de an situaţia din piaţa de încălţăminte de la nivel mondial. Într-un 2022 marcat de inflaţie, românii au căutat preţuri mai mici, iar asta e vizibil şi la încălţări.
Principala piaţă de import ca valoare este de departe Polonia, urmată de Germania, Belgia, Italia şi China, ultimele trei fiind foarte apropiate între ele. Mai exact, în timp ce din cea mai puternică economie din regiune România importă pantofi de 219 mil. dolari, adică aproape un sfert din valoarea totală, din Belgia, Italia şi China, intră în ţară încălţări în de 89-93 mil. dolari. Astfel, fiecare dintre cele trei state are o cotă de piaţă de 9-10% în ceea ce priveşte valoarea importurilor.
Ca volum însă, situaţia se schimbă radical, China fiind imbatabilă. Acest lucru se întâmplă pentru că pantofii din această ţară sunt mult mai ieftini şi astfel se vând în volume mult mai mari. Datele World Footwear arată că una din trei perechi de încălţări importate anul trecut a venit direct din China. De ce direct din China? Pentru că ţara de unde vine un produs nu este neapărat şi cea unde acesta a fost realizat.
(sursa: Mediafax)