Pe lângă faptul că dormim mai puțin, ziua de 27 martie va avea doar 23 de ore.
Ora de vară a fost introdusă pentru prima dată în România în anul 1932. Practica trecerii la ora de vară a fost suspendată în 1943 și a fost reintrodusă în România începând cu 1979. Ținând cont de avantajele decalării orarului cu o oră vara, pentru a profita la maximum de orele de lumină, acest orar a fost prelungit în Europa cu încă o lună în 1996.
Ora de vară începe în România în ultima duminică din luna martie şi se încheie în ultima duminică din octombrie din 1997, la fel ca în toate ţările europene.
Parlamentul European a votat, în 2019, în favoarea unei propuneri de renunţare la obligativitatea trecerii la ora de vară la nivelul UE, însă fiecare stat membru are dreptul să decidă dacă păstra actualul sistem sau va renunţa la schimbarea orei.
Ora de vară a fost prima dată propusă de un entomolog din Noua Zeelandă, George Vernon Hudson, în 1895. Acum 110 ţări din întreaga lume folosesc acest mecanism. Islanda este singura ţară din Europa care nu foloseşte ora de vară. Rusia a început să aplice acest sistem din 1981, însă a renunţat după 20 de ani, pe motiv că nu vrea să streseze cetăţenii.
Mersul trenurilor
CFR Călători anunță că trecerea la ora de vară nu modifică mersul trenurilor, astfel că circulaţia se va efectua conform orarului prevăzut în mersul trenurilor.
Garniturile operate de CFR Călători vor circula după ora actuală (de iarnă) până în noaptea de 26/27 martie, la ora 3.00, care va deveni ora 4.00. După ora 4.00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară.
Trenurile operate de CFR Călători aflate în circulație după ora 3.00, care devine ora 4.00, își vor continua mersul până la stația de destinație, iar în cazul în care orele de plecare ale acestor trenuri se suprapun cu orele normale de plecare în intervalul orar 4.00 – 5.00, trenurile vor pleca în ordinea rangului.