România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deși ținta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârșitul anului 2020. Sărăcia și riscul de excluziune socială au repercusiuni asupra șanselor copiilor vulnerabili de a obține o medie peste 5 la Evaluarea Națională, anunță Salvați Copiii.
La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educației, neparticiparea la învățământul preșcolar afectează în mod disproporționat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învățământul preșcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul copiilor de la orașe, față de doar 80,9% în cazul celor de la sate. 79% dintre copiii romi cu vârste cuprinse între 0 și 17 ani sunt expuși riscului de sărăcie, iar în 2020, 51% dintre copiii romi cu vârste cuprinse între 6 și 15 ani au frecventat școli în care „toți colegii sau majoritatea colegilor sunt romi”.
„Accesul la educație este unul inegal și această inegalitate se reflectă în șansele copiilor vulnerabili de a rămâne în școală după gimnaziu. Pe de altă parte, acești copii pot fi recuperați prin programe complexe de educație remedială, care dau rezultate: mai mult de jumătate – 65% - dintre copiii aflați în situații sociale de risc, incluși în programul Salvați Copiii, au obținut medii mai mari de 5 la Evaluarea Națională. Fără acces la industria meditațiilor, de multe ori subnutriți și locuind în condiții precare, acești copii reușesc, cu sprijin educational, să rupă cercul vicios al sărăciei educaționale”, transmite președintele executiv Salvați Copiii România, Gabriela Alexandrescu.
(sursa: Mediafax)