Actul normativ prevede ca acesta să fie suspendat până la achitarea sancțiunii.
Inițiativa legislativă a fost înregistrată şi la Comisia de Apărare din Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz. Proiectul modifică OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice cu modificările şi completările ulterioare (Codul Rutier), scrie antena3CNN.
"Principala problemă este aceea că unitățile administrativ teritoriale nu au instrumente pentru a încasa amenzile și a le transforma, deci, în venit la bugetul local. Încasarea acestora este posibilă doar după perioade lungi de timp sau niciodată, ceea ce înseamnă o diminuare a bugetului local. De asemenea, nerealizarea acestui indicator – încasarea amenzilor – implică și o diminuare a cotelor ce sunt repartizate pentru echilibrarea bugetelor locale, fără ca unitățile administrativ teritoriale să aibă vreo vină. Prin urmare, în mod automat, se înregistrează o diminuare a bugetului total local respectiv", arată inițiatorii.
Suspendarea permisului auto poate fi şi "o formă de disciplinare a șoferilor, absolut necesară pentru o țară precum România, care înregistrează cel mai mare număr de morți în accidente rutiere, raportat la populație, la nivelul Uniunii Europene: 85 de morți la un milion de locuitori".