Sorin Oprescu, edilul Capitalei a participat la “Forumul de lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport”, care s-a desfasurat astazi la Mogosoaia. Edilul a vorbit despre parcurile de masini ale RATB, dezvoltarea infratructurii, legatura cu Gara de Nord, sau inelul median al Bucurestiului. Daca in 1990, Capitala avea pe strazi 250 000 de masini, in acest moment vorbim de 1 850 000 de masini. Acum trei ani a inceput si programul privind parcarile subterane. Oprescu si-a amintit de un studiu care avertiza ca oamenii nu isi parcheaza masinile la mai mult de 250 de metri de locuinta. Cu precizarea ca, in Capitala, locuitorii nu isi parcheaza masina mai departe de 150 de metri de resedinta.
Proiecte cu piste de biciclete incluse
Primarul General a declarat ca toate noile proiecte de infrastructura, fie ca sunt obiective noi, ori reabilitari si modernizari se realizeaza cu piste de biciclete. m“Bulevardele noi, pe care le facem acum, sunt gandite pentru a avea piste de biciclete. De exemplu, Calea Victoriei, unde vom incepe lucrarile, va avea o pista de bicicleta, la fel si Bulevardul Berzei. Pe bulevardele vechi, cu trotuare late, vom amenaja pistele, asa cum sunt in Copenhaga. Astfel, trotuarele vor fi ingustate, iar langa ele vom amenaja partea de biciclete. Acolo unde trotuarele sunt inguste sau lipsesc, le vom amenaja direct pe carosabil.”
Piste pe carosabil
Sorin Oprescu a precizat ca a inceput implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil, insa numai acolo acolo unde trama stradala este mare si permite acest lucru, fara ca siguranta participantilor la trafic, in speta a biciclistilor, sa fie afectata. Astfel, pe carosabil, vorbim de Bulevardul Buzesti – Berzei – Uranus. In zone special dedicate, avem Soseaua Pantelimon, unde pista este pozitionata intr-o zona separata atat fata de carosabil cat si fata de zona pietonala; iar in paralel cu trotuarul, in cadrul lucrarilor de modernizare a arterelor de circulatie, vorbim de Bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, in afara zonei pietonale.
Referitor la protestul biciclistilor anuntat pentru maine, Oprescu a spus: “Exista vointa politica. M-am intalnit cu toate ONG-urile, am discutat de 3-4 ori si am spus foarte clar: ne facem grupuri de lucru si de studii. Am facut cadrul organizatoric necesar, am dat in acest sens doua dispozitii de Primar. Am adus specialisti si profesori. Sunt ONG-uri care lucreaza alaturi de noi.”
Grupul pentru realizarea planului integrat de mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport a fost infiintat la inceputul acestui an (24.01.2013) si are in componenta sa un departament special pentru analizarea problematicii transportului alternativ (biciclete, role, mers pe jos).
In prima etapa, acest departament a realizat o propunere de regulament privind organizarea si utilizarea pistelor de biclisti, document ce in momentul de fata se afla in analiza la diferite autoritati, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie inaintat spre aprobare Consiliului General.
Acest document are o importanta determinanta in ceea ce priveste modul in care vor fi realizate pistele de biciclisti si regulile care trebuie urmate de acestia in vederea asigurarii conditiilor optime de siguranta si confort. Mentionam ca o contributie majora in realizarea acestui regulament o au diferitele ONG-uri care au inteles sa se implice constructiv in gasirea de solutii pentru dezvoltarea acestui sistem de transport.
Tot prin Dispozitie de Primar, a fost creat grupul de lucru pentru realizarea unui proiect-pilot de realizare a pistelor de biciclisti pe directia Nord Sud –Est Vest a Municipiului Bucuresti, care sa constituie coloana vertebrala a sistemului de circulatie pe bicicleta la nivelul intreegului oras, din care sa se desprinda retelele secundare si tertiare. Din acest grup fac parte atat ONG-uri, autoritati publice locale, cat si consultanti profesionisti. Realizarea acestui proiect este in desfasurare.