Implementant în 29 de judeţe ale ţării, sistemul de testare electronică pentru obţinerea permisului a cam băgat spaima în şoferi.
Implementant în 29 de judeţe ale ţării, sistemul de testare electronică pentru obţinerea permisului a cam băgat spaima în şoferi.
Ieri a venit rândul bucureştenilor să stea faţă în faţă cu calculatorul pentru a-şi verifica cunoştinţele din legislaţie. Concluzia? Mulţi veniţi, mulţi picaţi! Puţini aleşi. Ora 10:30. La sediul de Înmatriculări şi Regim Permise din Pipera emoţiile sunt mari. Încercăm ceva nou. E prima zi când examenul auto în Capitală se dă pe "computador". E drept că am scăpat de foile de examen comuniste şi de statul în sală fără rost câte o jumătate de oră. Însă, bagajul de cunoştinţe al candidaţilor în ale legislaţiei rutiere devine din ce în ce mai slab.
E grea legislaţia!
Până pe la ora 11:30 fuseseră deja testaţi peste 300 de candidaţi. Admişi: 86. Respinşi: 227. Procedura e simplă. Te prezinţi cu buletinul pentru identificare, iar apoi nu-ţi rămâne decât să intri frumuşel în sala de examen. Te aşteaptă trei întrebări de acomodare, după care se trece la lucruri serioase. Din legislaţie, fireşte. Candidaţii păşesc ca floricelele, dar cei mai mulţi ies puţin "ofiliţi".
"Nu prea am înţeles întrebările. Nu erau concrete şi mi s-a părut că erau formulate într-un mod straniu. Am ales ceva convinsă că acela este răspunsul corect, dar se pare că nu am avut dreptate. O să mai încerc, trebuie să-l iau până la urmă", ne mărturiseşte o duduiţă "picată", dar zâmbăreaţă. O alta, puţin răvăşită la ieşirea din sală mărturiseşte nedumerită că "ar fi fost bine dacă toate întrebările erau la fel de uşoare ca primele trei, că pe acelea le-a ştiut". "Asta poate pentru că sunt puţin... de acomodare, şi nu din legislaţie", îmi permit să o informez.
Oricum am lăsat-o tot nedumerită, căci mi-au atras atenţia trei domnişoare aranjate taman ca pentru examenul auto. Picate sau nu, fetele aveau cu totul şi cu totul alte preocupări. "Ai văzut ce bun era poliţistul ala. Zici că era de la SRI", schimbau cele trei graţii impresii. Eh, că doar examenul auto poţi să-l dai oricând, dar un "poliţist bun" găseşti cam greu în zilele noastre.
30 de minute la traseu
Întrebările din mecanică sunt din spusele candidaţilor cel mai mare of şi motivul principal pentru care se pică pe capete. "Ce ne trebuie mecanică, că doar nu stăm să reparăm maşini", susţin revoltate viitoarele speranţe din traficul bucu-reştean. La rândul lor examinatorii declară faptul că pregătirea candidaţilor lasă de dorit şi că aceştia nu au cunoştinţe solide de legislaţie.
Mai mult, conform normelor Uniunii Europene pe viitor va creşte gradul de dificultate al examenului de traseu. Cu alte cuvinte, candidatului îi vor fi testate aptitudinile în ale condusului, nu 5-10 minute aşa cum se întâmplă acum, ci cam o jumătate de oră. "În curând, după ce va reuşi să treacă de sală, candidatul va fi ţinut la traseu o jumătate de oră, aşa cum prevăd normele UE. În acest fel nu va mai exista nici un dubiu în ceea ce priveşte corectitudinea examenului. Cine va fi cu adevărat pregătit, va trece. Cine nu, va reveni când va avea cunoştinţele necesare", ne-a declarat Dan Moşescu, şef Serviciu Înmatriculări. Pe la orele 17:00 s-a încheiat "spectacolul" rutier. Verdictul? – 405 candidaţi. Promovabilitate 27,5%. Slab, domnule, slab...
BLESTEM RUTIER - 1 octombrie, coşmarul şoferilor!
Circulaţia rutieră a fost îngreunată ieri în centrele universitare din Bucureşti, Cluj, Braşov şi Timişoara.Traficul a fost un coşmar din pricina deschiderii noului an universitar. Parcă toţi studenţii şi-au scos maşinile la vedere şi au vrut ca în prima zi de şcoală să se laude cu bijuteria luată în timpul vacanţei. Potrivit poliţiştilor de la Circulaţie, circulaţia pe străzile Capitalei a fost dată peste cap încă de la primele ore ale dimineţii, în special în zona centrelor universitare unde a avut loc deschiderea anului universitar 2008-2009. Zonele de foc unde blocajele în trafic s-au dovedit a fi specialitatea casei: Ghencea, Strada Braşov, Pasajul Lujerului, Răzoare, Operei, Piaţa Unirii, Piaţa Coposu, Piaţa Sudului, Virtuţii şi Grozăveşti. Ca de obicei, oamenii legii ne-au "ajutat" şi ei după puteri cu ceva recomandări. La cum se circulă, le-om respecta când o fi locul, timpul şi momentul. Adică, peste vreo 30 de ani. Până atunci reţineţi că mersul pe jos e sănătate curată.
PRO CETĂŢEAN - Scrie şi tu la "Trafic greu!"
De astăzi, noi îţi ascultăm problemele şi sancţionăm nedreptăţile.Nu mai suporţi traficul de coşmar; Te-au înnebunit blocajele rutiere;
Te sufocă maşinile; Semafoarele nu merg, iar vecinul de trafic te înjură de mama focului; Poliţistul din intersecţie te-a amendat pe nedrept; Ai fost martor la un accident cu urmări grave; Ţi s-a cerut fără ruşine şpagă; Ai văzut pe cineva cum aruncă chiştoace pe geamul maşinii; Sau pe cineva care a sărit la bătaie; Acum nu mai trebuie să taci.
Vorbeşte-ne cu încredere despre ce ţi s-a întâmplat în trafic la rubrica "Trafic greu!", la traficgreu@jurnalul.ro sau prin poştă: Jurnalul Naţional – Piaţa Presei Libere nr. 1, Corp D, etaj 8, Sector 1, Bucureşti, pentru "Cetăţeanul în trafic"!
Citește pe Antena3.ro