Bucureştiul este oraşul european cel mai afectat de ambuteiaje, fiind urmat de Varşovia, Roma şi Londra – potrivit unui studiu realizat de un cunoscut producător de echipamente GPS, citat de publicația elvețiană Le Matin.
Astfel, aglomerația crește timpul de deplasare cu 41% la sută față de circulația în condiții de trafic fluid, procent care urcă până la 89% în perioada de vârf de dimineață. Rezultatele se bazează pe informațiile strânse pe parcursul anului 2014.
Infrastructura nu reușește să facă față traficului, în ciuda investițiilor masive din ultimii ani. Numai Pasajul Basarab, de exemplu, a costat peste 250 de milioande de euro. Pasajul de la Piaţa Presei, în stadiu de execuție de 80% şi care ar trebui să fie gata în luna mai, a costat 60 milioane de lei, fără TVA.
Un studiu al Consiliului Concurenţei, realizat în urmă cu trei ani, arăta că în Bucureşti existau 471 de maşini la mia de locuitori, adică aproape unul din doi bucureşteni deţine o maşină.
O alternativă la problemele din trafic o reprezintă mersul pe bicicletă, cel puţin în perioadele calde, dar la noi nu a devenit încă un obicei, cum s-a întâmplat în Berlin, Amsterdam sau alte oraşe europene, unde ambuteiajele au scăzut semnificativ în ultimii ani, datorită acestei modalităţi de transport.
O îmbunătățire ar putea fi adusă și de Magistrala 5 a metroului, investiție de 1,2 miliarde de euro cu un nou termen de finalizare – 2017.