x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Tarom a ocupat în sezonul de vară primul loc în Europa la punctualitate şi 10 la bagaje pierdute

Tarom a ocupat în sezonul de vară primul loc în Europa la punctualitate şi 10 la bagaje pierdute

09 Dec 2008   •   00:00

Tarom a fost cea mai punctuală companie aeriană din Europa, în perioada aprilie-octombrie, în ceea ce priveşte plecările, şi a ocupat locul 10 la livrarea la timp a bagajelor pasagerilor, în rândul celor 30 de operatori incluşi în statistica Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).



Datele fac referire la cursele pe distanţă scurtă şi medie, operate în intervalul aprilie-octombrie, respectiv sezonul de vară.
Tarom a înregistrat o regularitate a zborului de 100%, fiind poziţionată tot pe primul loc, alături de compania Icelandair, care a obţinut acelaşi procentaj, potrivit AEA.
Astfel, compania românească a ocupat locul întâi la punctualitatea decolărilor, cu o rată de 89,3%, şi locul cinci la sosiri, cu o rată de 84,5%.
Pe locul următor în clasamentul plecărilor s-a aflat SAS, urmat de Luxair şi Finnair.
Dintre marii operatori europeni, Air France s-a plasat pe poziţia a 6-a, Austrian pe locul 7, Lufthansa pe 11, KLM pe locul 12, Malev pe 17, iar British Airways pe poziţia 23.
Per ansamblu, în ceea ce priveşte regularitatea zborurilor, topul european a fost condus de Tarom şi Icelandair, urmate de Air Malta, Finnair, Adria Airways şi TAP Portugal.
În ceea ce priveşte livrarea bagajelor, Tarom a ocupat locul 10, cu o medie de 9,2 bagaje pierdute la 1.000 de pasageri. În total, compania a avut în sezonul de vară 664.268 de clienţi.
Primul loc în acest top a revenit operatorului ucrainean AeroSvit, cu 3,6 bagaje pierdute la mia de pasageri. Compania a înregistrat în perioada aprilie-octombrie 1,82 milioane de călători îmbarcaţi.
Pe următoarele patru poziţii s-au clasat Air Malta, Turkish Airlines, Virgin Atlantic Airways şi Cyprus Airways.
Cele mai mari rate ale bagajelor pierdute au fost înregistrate de bmi, KLM şi TAP Portugal.
Dintre operatorii majori din Europa, British Airways s-a aflat pe locul 25, cu 18,9 bagaje pierdute la mia de pasageri, Air France pe 24, Lufthansa pe 21 şi Austrian pe 18, cu o medie de 11,7 bagaje.
Anul trecut, Tarom s-a plasat pe locul 2 la punctualitatea plecărilor şi 5 la livrarea bagajelor, cu o medie de 9,5 bagaje pierdute la mia de pasageri.
În primele zece luni din 2008, Tarom a transportat 1,53 milioane de pasageri, în urcare cu 8,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ocupând locul 8 la nivel european, în timp ce în octombrie fluxul de clienţi a scăzut cu 5,6%.
AEA include 35 de operatori aerieni europeni, care transportă anual circa 380 de milioane de persoane şi şapte milioane de tone de marfă, deţinând în total 2.660 de avioane care zboară spre 615 de destinaţii din 165 de ţări. Companiile membre AEA au o cifră de afaceri de 79 miliarde de euro pe an.

  • Mediafax

×
Subiecte în articol: observator locul tarom pierdute bagaje