Un studiu recent, iniţiat de profesorul şi pshiatrul american Plumb Blythe Corbett, a demonstrat că teatrul poate fi o excelentă “cale de atac” în terapia copiilor cu autism, ajutându-i să dezvolte abilităţi de comunicare şi să îşi amelioreze deficitul social.
Teoria a fost verificată recent într-o tabără de teatru de două săptămâni, deschisă în apropiere de Washington, unde au participat copii şi adolescenţi cu tulburări din spectrul autist, cu vârste între 8 şi 17 ani. În urma studiului, s-a consatat că au fost făcute îmbunătăţiri semnificative ale percepţiei sociale, ale cogniţiei sociale, precum şi o creştere a abilităţilor de viaţă în mediul familial, după ce tabăra şi-a încheiat activitatea.
Programul de terapie prin teatru a fost numit “SENSE Theatre” s-au “teatrul simţurilor”, SENSE însemnând şi “simţ”, dar fiind şi o abreviere a Social Emotional Neuro-Science and Endocrinology.
Programul se bazează pe improvizaţia teatrală şi “intrarea în rol”, pentru rezolvarea anumitor probleme de socializare şi comunicare ce apar la copiii diagnosticaţi cu tulburare din spectrul autist (TSA). Plumb Blythe Corbett, recunocut în Statele Unite pentru studiile sale în domeniul autismului, consideră că, dezvoltată într-un cadru neconvenţional, această metodă terapeutică poate avea rezultate spectaculoase.