TikTok oferă tarife de publicitate mai ieftine decât platformele rivale de social media, deoarece aplicaţia video cu creştere rapidă caută să ocupe o cotă mai mare din piaţa de reclame digitale pe fondul încetinirii cheltuielilor online, scrie Financial Times, citat de Ziarul Financiar.
Agenţii de publicitate, organismele din industrie şi mărcile au declarat pentru Financial Times că o sumă din ce în ce mai mare a cheltuielilor publicitare s-a mutat de la platforme precum Twitter, Facebook şi Instagram, la TikTok, datorită costurilor mai mici şi nivelurilor mai bune de implicare.
TikTok, deţinut de ByteDance din China, a zdruncinat industria reţelelor sociale în ultimii ani, deoarece a crescut rapid la peste 1 miliard de utilizatori în întreaga lume. Aplicaţia video, care a lansat pentru prima dată reclame în 2019, a subcotat rivalii într-un moment în care bugetele de marketing se restrâng.
Publicitatea a crescut pe TikTok în al patrulea trimestru al anului trecut. Primii 1.000 de agenţi de publicitate din SUA şi-au mărit cheltuielile pentru platforma video virală cu 66%, până la 467 de milioane de dolari din septembrie până în octombrie 2022, potrivit datelor oferite de Pathmatics, o companie de informaţii de piaţă.
TikTok a reuşit să atragă noi consumatori mai tineri, făcându-i pe rivali să-şi lanseze propriile oferte videoclipuri scurte, cum ar fi Reels de la Instagram şi Shorts de la YouTube.
Giganţii tehnologiei au fost afectaţi de o scădere globală a cheltuielilor online în 2022, Meta şi Snap înregistrând o încetinire semnificativă a creşterii veniturilor, ceea ce a dus la reduceri pe scară largă a locurilor de muncă la ambele companii.
TikTok nu a rămas imun la cutremurul de pe piaţă. FT a dezvăluit în noiembrie că platforma a redus ţintele de venituri la nivel mondial pentru 2022 cu 20% din cauza mediului publicitar turbulent. Cu toate acestea, compania a estimat în continuare că a realizat venituri de peste 10 miliarde de dolari în 2022.
Rata standard de implicare, în care utilizatorii au deschis, vizionat sau interacţionat cu conţinutul publicitar, pentru mărcile de pe Instagram a fost de 0,6%, în timp ce TikTok ar putea ajunge până la 6%, potrivit surselor citate.
(sursa: Mediafax)