x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Trenul groazei - Valea Călugărească, Valea Suspinelor

0
Autor: Nina Marcu 12 Mai 2008 - 00:00
Trenul groazei - Valea Călugărească, Valea Suspinelor

O după-amiază aparent banală de sâmbătă. Acceleratul 1661 de la Bucureşti către Iaşi staţionase conform graficului în Gara de Sud a Ploieştiului şi apoi a pornit către Moldova. Călătoria s-a încheiat însă brusc la Valea Călugărească. Una din şinele de contact s-a desprins în urma deraierii trenului şi a străpuns podeaua primului vagon. Au fost rănite patru persoane, iar una a decedat. Ironia sorţii: tatăl adolescentei moarte în accident lucra la CFR Infrastructură.



TRENUL GROAZEI ● Furtul şuruburilor de la şine ar fi putut conduce la o catastrofă de proporţii. Acceleratul Bucureşti – Iaşi a deraiat sîmbătă la cîţiva kilometri de Ploieşti
A plecat din Bucureşti la ora 16:00 şi ar fi trebuit să ajungă la Iaşi în jurul orei 23:00. Făcea acelaşi lucru în fiecare zi. Dar sîmbătă după-amiază, acceleratul 1661 s-a oprit nefiresc în apropiere de staţia CFR Valea Călugărească. N-a mai ajuns din păcate la destinaţie. Locomotiva şi două vagoane, fără nici un avertisment, au picat de pe şine într-o fracţiune de secundă. O viaţă, din păcate, s-a stins aproape imediat. Patru persoane au ajuns la spital cu probleme serioase şi toate cele 150 au tras o sperietură cumplită.

O după-amiază aparent banală de sîmbătă. Acceleratul 1661 de la Bucureşti către Iaşi staţionase conform graficului în Gara de Sud a Ploieştiului şi apoi a pornit către Moldova. În cele cinci vagoane se aflau la ora aceea circa 150 de persoane. Trenul nu era aglomerat.


SPAIMĂ. Alexandru Ailenei, din Iaşi, îşi cumpărase bilet pînă la destinaţie. Şi cum povesteşte, după ce trenul plecase din Ploieşti, aţipise. Stătea la geam, în al treilea vagon şi îl furase peisajul. "M-am trezit, spune bărbatul de 47 de ani, cînd o smucitură nefirească m-a aruncat aproape de pe scaun. Am căzut în faţă, dar şi ceilalţi călători erau în aceeaşi situaţie cu mine. N-am ştiut în prima clipă ce se întîmplă. Am crezut că e cutremur sau că au lovit teroriştii ca la Atocha, în Spania. Lumea a început să ţipe, cineva a sărit pe geam, o femeie era plină de sînge, şi toţi ne-am ridicat de pe scaune sau de pe jos, unde ne aruncase impactul şi am început să alergăm spre ieşire. Jos, pietrele săreau care încotro. Atunci am aflat că au deraiat primele vagoane şi locomotiva la trecerea peste un macaz. Era o groază teribilă şi în primele clipe nimeni nu a ştiut ce să facă. Apoi cineva a sunat la 112 şi la scurt timp au început să sosească la faţa locului echipajele de salvare şi descarcerare. Primii au ajuns poliţiştii. Şeful de tren picase printre scaune şi era rănit grav. Alte trei persoane la fel. Am aflat că a şi murit cineva. O tînără de 20 de ani, conform actelor de identitate din geantă. Am înţeles că şina a sărit de la locul ei, a intrat prin materialul vagonului şi a lovit-o în cap. Un elicopter SMURD a luat pe cineva şi l-a transportat la Bucureşti. S-au strîns curioşii ca la urs. Erau şi mulţi rromi. Unii voiau să se urce în tren, dar nu i-au lăsat jandarmii. Ce să mai zic? Nu mai e nici o siguranţă în ziua de azi să ajungi la destinaţie, fie că parcurgi o distanţă cu trenul, cu maşina sau cu avionul.‘‘


NORUL DE PRAF. Calea ferată trece prin marginea comunei Valea Călugărească. Practic, desparte localitatea de fostul combinat chimic Romfosfochim. Aşa că localnicilor – în momentul în care s-a produs accidentul feroviar – nu le-a fost greu să priceapă că s-a întîmplat ceva. "S-a auzit un zgomot puternic‘‘ spune unul dintre ei, "şi s-a văzut mai apoi un nor de praf. Am crezut întîi că iar s-a întîmplat ceva la Romfosfochim, că mereu se întîmplă. Vin amărîţii să fure fier, cărămidă, dale de beton, tot ce se poate fura de aici şi se întîmplă tot felul de accidente. Sunt destui care şi-au pierdut viaţa, furînd din combinat. De fapt, amărîţii care nu au nimic ca să trăiască fură orice. Gara Valea Călugărească e devastată tot de hoţi. Au furat cărămizile şi fierul şi au mîncat două zile. Dar de data asta, nu a fost combinatul, a fost trenul. Le-am adus amărîţilor ăstora nişte apă, că nu le-a dat nimeni nimic.‘‘


Macazul cu pricina, defectat de hoţii de fier

Potrivit lui George Marcu, directorul CFR Infrastructură, accidentul de la Valea Călugărească s-ar fi putut produce fie din motive de ordin tehnic, fie din cauza unei "mîini criminale‘‘. În zonă, nu odată, au fost prinşi localnici de etnie romă care sustrăgeau componentele din infrastructura CFR pe care intenţionau să le vîndă la centrele de colectare a fierului vechi. Cercetările sînt efectuate şi poliţişti din cadrul IJP Prahova, Poliţiei TF, Parchetul de pe lîngă Tribunalul Prahova, CFR şi ITM. "Cauza se presupune a fi macazul care dădea acestui tren intrarea directă în staţie. Părerea mea este că macazul avea o defecţiune de altă natură, provocată de hoţi. Putea fi mai rău dacă cablurile cădeau peste vagoane‘‘, a afirmat Lucian Chiţu, inspector în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Prahova. (Laura Calciu)


Şina a străpuns trei compartimente

Se conturează tot mai mult ipoteza că şuruburile de la macazul peste care a dat să treacă locomotiva au fost furate şi aşa se explică faptul că şina a sărit de la locul ei, provocînd dezastrul. Prin podea a pătruns în primul compartiment al vagonului de clasa I, rănindu-l şi pe şeful de tren, apoi a trecut prin cel de-al doilea compartiment şi s-a oprit în al treilea. Cosmina Dimofte se afla în al doilea compartiment. Stătea la mijloc, pe locul cu numărul 83. Şina i-a secţionat carotida, iar tînăra a decedat pe loc. Alţi doi bărbaţi din aceeaşi cuşetă cu ea au fost răniţi şi se află acum în afara oricărui pericol. (Laura Calciu)


Ironia sorţii: victima era fiică de ceferist

Moartea Cosminei Dimofte, decedată în accidentul feroviar de la Valea Călugărească, a îngrozit rudele, vecinii, colegii şi profesorii. Toţi se pregătesc de înmormîntare! Cosmina învăţa la Liceul Agricol din Focşani şi era o elevă foarte bună. "Era o fată suficient de matură, învăţa bine şi era chiar şefa clasei. De cîte ori era o problemă sau trebuia organizat ceva se implica! Nu pot să cred ce ghinion a avut fata asta‘‘, a declarat diriginta care o îndruma pe Cosmina la clasă. Fata avea doar 16 ani şi se ducea aproape săptămînal la sora ei, la Bucureşti, în vizită, dar şi să îşi cumpere haine din Capitală. "De data asta s-a grăbit‘‘, spun colegele ei. Ar fi trebuit să se întoarcă duminică acasă. "Sînt şocată! Sînt de aceeaşi vîrstă cu ea, ne înţelegeam foarte bine. Am vorbit cu ea la telefon pe la 16:30 şi spunea că este în tren, era fericită că vine acasă. Sînt colega ei de bancă şi o să îmi vină foarte greu să văd lumînări şi flori în bancă în loc de colega mea. Era o fată foarte sociabilă, se înţelegea bine şi cu ai ei‘‘, spune Cristina Bădeanu, colega de bancă a Cosminei. Vecinii au rămas muţi la aflarea veştii, după ce au văzut-o în urmă cu doar cîteva zile zglobie în faţa blocului. "Am văzut la ştiri şi prima dată nu am vrut să cred. Mai rău decît să îţi îngropi copiii nu e nimic pe lumea asta. Am văzut-o joi pe Cosmina rîzînd în faţa blocului cu tatăl ei şi acum să aud asta. Era o fată mereu elegantă, cuminte... legea asta ar trebui să pedepsească dacă într-adevăr a fost o defecţiune acolo unde a fost accidental‘‘, spune şi Ionelia Oană, una dintre vecinele de scară cu familia Dimofte. Ironia sorţii, tatăl Cosminei este angajat la CFR, ca şef de echipă la Departamentul Reparaţii Infrastructură. Şocat de cele întîmplate, abia a putut să dea cîteva declaraţii. "Nu ştiu nici acum cauza. Fata mea pleca şi venea cînd voia ea de la Bucureşti. Nu ştiu ce s-a întîmplat, dacă a fost vreo defecţiune la şine sau nu‘‘, a spus Pavel Dimofte, tatăl fetei. Mama ei, plecată în Italia, a aflat la telefon că şi-a pierdut copilul. Tatăl ei va veni astăzi la Ploieşti să ridice trupul neînsufleţit. (Dana Lepădat)


CFR despgubeşte victimele accidentului

Societatea CFR Călători a comunicat că va despăgubi atît familia tinerei decedate, cît şi persoanele rănite în accidentul de la Valea Călugărească. "Potrivit regulamentului CFR, societatea va acorda despăgubiri atît în cazul victimei accidentului, cît şi în cazul persoanelor rănite, însă cuantumul exact va fi stabilit în urma deciziei comisiei de anchetă şi a unei comisii de evaluare ce urmează să fie constituită‘‘, a precizat Teodor Gavriş, directorul Regionalei CFR Călători Bucureşti.

ANCHETĂ. În prezent, o comisie de investigaţie alcătuită din reprezentanţi ai Autorităţii Feroviare Române, ai CFR Călători şi ai CFR SA cercetează cauzele ce ar fi putut conduce la producerea accidentului. "Deocamdată nu putem afirma cu certitudine care a fost cauza accidentului, dar puteţi fi siguri că în cel mai scurt timp vom ajunge la o concluzie‘‘, a spus Constantin Zaharia, directorul general al Autorităţii Feroviare Române. În zona unde a avut loc accidentul există o restricţie la 70 de kilometri pe oră (care a fost impusă în 21 iunie 2007), iar conform înregistrărilor din locomitivă trenul circula cu 68 de kilometri pe oră. Cristian Ungureanu a susţinut că în martie, în urma unor verificări de rutină, pe segmentul de cale ferată restricţionat au fost înregistrate "probleme minore‘‘, dar care nu ar fi putut cauza un accident. Ungureanu a mai spus că infrastructura feroviară este verificată zilnic, iar calea de rulare pe care circulă trenul deraiat şi aparatele de pe acesta fuseseră "verificate vizual‘‘ chiar în ziua accidentului, fără ca cel care a făcut verificarea să anunţe neconformităţi. Investigaţia derulată de autorităţile implicate în producerea accidentului se desfăşoară sub atenta coordonare a procuraturii. "Ancheta pentru elucidarea cauzelor accidentului este coordonată de Procuratură‘‘, a explicat Constantin Zaharia. Echipele de intervenţie şi de cercetare se află în continuare la faţa locului pentru a stabili cauzele exacte ale producerii acestui accident. (Elena Stan)


Eliberarea zonei, operaţiune dificilă

Circulaţia feroviară între Bucureşti şi Moldova, în zona Valea Călugărească, a revenit ieri, în jurul prînzului, la normal, trenurile care fac legătura între Capitală şi oraşele din Moldova nemaifiind redirecţionate pe rute ocolitoare.
Echipele de intervenţie s-au chinuit pînă ieri, la ora 11:15, să repună pe linii locomotiva şi cele două vagoane deraiate sîmbătă. Pentru această operaţiune au fost aduse de la Bucureşti două macarale, una de 250 de tone, cea mai mare care există la acest moment pentru astfel de intervenţii, şi o macara de 125 de tone. Lucrările au început în noaptea de sîmbătă spre duminică. Potrivit poliţiştilor de la Transporturi Feroviare Prahova, alte două vagoane au fost şi ele afectate în urma accidentului, unul dintre el ieşind parţial de pe linii, iar cel de-al patrulea fiind avariat uşor de un tampon. De asemenea, doi stîlpi de înaltă tensiune au fost doborîţi.
Sîmbătă noapte, la ora 1:00, a fost ridicat primul vagon, la ora 3:00 cel de-al doilea, iar ieri, în jurul orei 7:00, s-a ridicat şi locomotiva.
Celelalte două vagoane aflate în zona macazului au fost repuse pe şine la ora 11:15.

ÎN DEPOU.
"S-a terminat ridicarea vagoanelor şi s-a pus linia de calea ferată în parametri normali. Am lucrat toată noaptea, operaţiunea nu a fost deloc uşoară‘‘, a declarat revizorul general al CFR.
Cît s-a lucrat, traficul feroviar în zona staţiei CFR Valea Călugărească a fost complet blocat, toate trenurile care ar fi trebuit să tranziteze această gară fiind deviate pe ruta Urziceni – Făurei – Buzău.
Vagoanele şi locomotiva nu au fost aşezate pe platforme speciale, ci puse pe roţile lor pe liniile ferate, iar apoi, după efectuarea măsurătorilor necesare în desfăşurarea anchetei, atît locomotiva, cît şi cele patru vagoane vor fi duse la reparat, cel mai probabil, în depoul CFR de la Ploieşti Sud. (Laura Calciu)



Citeşte mai multe despre:   observator,   bucuresti,   valea,   trenul,   vagoane,   valea calugareasca,   călugărească,   locomotiva

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Amazon neagă veştile conform cărora va accepta Bitcoin ca mijloc de plată

Amazon neagă veştile conform cărora va accepta Bitcoin ca mijloc de plată
Amazon neagă veştile conform cărora va accepta Bitcoin ca mijloc de plată. Criptomoneda ajunge din nou la 37.000 de dolari, după ce depăşise pentru scurt timp pragul mult dorit de investitori, de 40.000 de...

Orban: Trebuie să existe o strategie de dezvoltare la Roşia Montană

Orban: Trebuie să existe o strategie de dezvoltare la Roşia Montană
Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a salutat, marţi, înscrierea Peisajului cultural minier Roşia Montană în Lista Patrimoniului Mondial şi a punctat că trebuie să existe o strategie de dezvoltare a zonei. "Mă...

Kelemen Hunor: Nu am depăşit blocajul la proiectul de desfiinţare a SIIJ; sunt 2-3 propuneri de compromis şi trebuie analizate

Kelemen Hunor: Nu am depăşit blocajul la proiectul de desfiinţare a SIIJ; sunt 2-3 propuneri de compromis şi trebuie analizate
Vicepremierul Kelemen Hunor, preşedintele UDMR, a declarat marţi că pe tema proiectului privind desfiinţarea Secţiei de Investigare a Infracţiunilor din Justiţie (SIIJ) nu a fost depăşit blocajul din coaliţia...

Structura anului şcolar 2021-2022. Când începe școala și cum sunt programate vacanțele

Structura anului şcolar 2021-2022. Când începe școala și cum sunt programate vacanțele
Ministerul Educației a publicat calendarul pentru anul școlar 2021-2022. Cursurile se vor relua în acest an din data de 13 septembrie. Anul școlar 2021-2022 va avea 34 de săptămâni. Primul semestru va avea 14...

Orban: Cine a stabilit țintele de vaccinare trebuia să le urmărească

Orban: Cine a stabilit țintele de vaccinare trebuia să le urmărească
Ludovic Orban, întrebat despre țintele ratate ale campaniei de vaccinare: „Cine le-a stabilit trebuia să le urmărească”. Orban a fost întrebat, marți, cine este responsabil că țintele anunțate de...

Emmanuel Macron vrea dezvoltarea energiei nucleare,în pofida opoziţiei unor ţări europene

Emmanuel Macron vrea dezvoltarea energiei nucleare,în pofida opoziţiei unor ţări europene
Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a pledat pentru intensificarea rolului energiei nucleare în scopul asigurării necesarului de electricitate, cerând, pe fondul opoziţiei unor ţări europene, evitarea...

Vești bune pentru șoferi. Cartea Verde nu mai este obligatorie în Muntenegru și Marea Britanie

Vești bune pentru șoferi. Cartea Verde nu mai este obligatorie în Muntenegru și Marea Britanie
Șoferii autovehiculelor nu trebuie să mai prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru și Marea Britanie din 2 august, după ce o decizie simlară a fost luată la nivelul UE, transmite Biroul...

Aproape 16.000 de români vaccinați marți

Aproape 16.000 de români vaccinați marți
Aproape 16.000 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore, din care peste 10.000 cu prima doză, conform statisticii realizate de Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea...

Armand, mandatată să ceară în instanță rezilierea contractului cu Romprest: E o mare victorie

Armand, mandatată să ceară în instanță rezilierea contractului cu Romprest: E o mare victorie
Primarul Sectorului 1 a fost mandatat să înceapă o acţiune în instanţă de reziliere a contractului cu Romprest, anunță Clotilde Armand: „ E o mare victorie. Este ceea ce trebuia făcut de toți primarii...

Cod galben de vijelii în 5 județe

Cod galben de vijelii în 5 județe
Meteorologii au emis, marți, avertizări nowcasting Cod galben de ploi torenţiale pentru 5 judeţe. Avertizările sunt în vigoare mai ales în zona de munte a acestor județe. Până la ora 17.00, în zona de...

INSP: Până la 25 iulie, cinci decese la persoane confirmate cu varianta Delta a SARS-CoV-2, toate nevaccinate anti-COVID

INSP: Până la 25 iulie, cinci decese la persoane confirmate cu varianta Delta a SARS-CoV-2, toate nevaccinate anti-COVID
Institutul Naţional de Sănătate Publică informează marţi că, până la data de 25 iulie, au fost confirmate 1.860 de cazuri de infecţii cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare, din care 1.699 cu v...

Ce spune Valeriu Gheorghiță despre a treia doză de vaccin anti COVID-19

Ce spune Valeriu Gheorghiță despre a treia doză de vaccin anti COVID-19
Coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, a declarat că este foarte probabil ca din luna septembrie să se ia decizia de vaccinare cu a treia doză a unor categorii de persoane. „Există...

Traficul rutier ar putea fi restricţionat din cauza caniculei

Traficul rutier ar putea fi restricţionat din cauza caniculei
Ar putea fi decise restricții de circulație rutieră în următoarele zile din cauza caniculei, transmite Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acestea vor fi instituite p...

NATO dă asigurări că va sprijini Afganistanul dar nu ia nicio măsură

NATO dă asigurări că va sprijini Afganistanul dar nu ia nicio măsură
NATO va sprijini în continuare Afganistanul, deși trupele se retrag din această țară, a spus secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, preşedintelui afgan Ashraf Ghani. Ofensiva talibanilor continuă și...

Restricții în circulația trenurilor din cauza caniculei

Restricții în circulația trenurilor din cauza caniculei
Restricții de viteză și circulație vor fi impuse în transportul feroviar şi rutier de mare viteză din cauza caniculei, potrivit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. În 34 de județe vor fi...
Serviciul de email marketing furnizat de