x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator TUI: "România nici măcar nu ştie care îi sunt punctele tari în turism"

TUI: "România nici măcar nu ştie care îi sunt punctele tari în turism"

23 Oct 2008   •   00:00

România nici măcar nu ştie care îi sunt punctele tari cu care poate intra în competiţie cu alte ţări şi va mai dura câţiva ani până când îşi va rezolva problemele care îi afectează turismul, a declarat Detlef Hohne, director în cadrul grupului TUI pentru Maroc, Bulgaria şi România.



"În 2006, când a decis să nu mai opereze în România, grupul TUI a lăsat timp autorităţilor şi hotelierilor să-şi facă un plan de revigorare a turismului. Oricum, şi în anii în care am operat aici, n-a existat un parteneriat între noi şi România, în sensul adevărat al cuvântului, cum avem cu alte ţări", a declarat Detlef Hohne, prezent la Târgul de Turism al României, care se desfăşoară în perioada 23-26 octombrie la complexul Romexpo din Bucureşti.

El afirmă că în cazul unui parteneriat, atât riscul de neocupare a curselor charter, cât şi promovarea destinaţiilor pe pieţele din care se urmărea atragerea turiştilor trebuiau împărţite între România şi TUI, însă România nu a participat cu nimic.

În urmă cu doi ani, grupul TUI, cel mai mare turoperator din lume, a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloage destinaţiile din România, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, de zgomotul şi lipsa curăţeniei din staţiuni.

"România doar aştepta ca TUI să trimită turişti şi hotelurile să încaseze banii. TUI aşteaptă un semnal din partea României, dar trebuie să fie la fel de bună ca alte destinaţii. România nici măcar nu ştie care îi sunt punctele tari cu care poate intra în competiţie cu alte ţări", a adăugat directorul de la TUI.

El crede că unul dintre cele mai importante obstacole în atragerea turiştilor străini îl constituie imaginea nefavorabilă pe care o are ţara.

"Corectarea imaginii trebuie făcută printr-un branding adecvat, şi trebuie rezolvate şi problemele infrastructurii. Şi capitolul food & beverage din staţiunile româneşti este deficitar. Percepţia turistului german este că mai bine ar trimite banii prin poştă şi n-ar mai veni deloc în România. Nu am reuşit să identificăm un loc din România în care serviciile să-l poată face pe turistul străin să-şi dorească să se întoarcă. Dar România nu are nevoie doar de un singur astfel de loc, ci de mult mai multe", a mai spus Detlef Hohne.

Oficialul TUI a adăugat că se aşteaptă ca în decurs de doi-trei ani să fie rezolvate o parte din probleme, caz în care turoperatorul german ar putea reveni pe piaţa românească.
Mediafax

×
Subiecte în articol: romania