UDMR consideră că în locul rezilierii contractului cu Bechtel ar fi trebuit găsite soluţii de finanţare pentru finalizarea construirii celor 64 de kilometri din autostrada Transilvania care leagă localităţile Borş şi Suplacu de Barcău.
"Un comentariu legat de rezilierea contractului pentru autostrada Transilvania - eu cred că aici trebuie să despărţim lucrurile foarte clar. O chestiune este contractul iniţial care a fost încheiat şi care a fost pentru 415 kilometri şi care a avut anumite costuri, pe care degeaba le mai comentăm. În schimb, astăzi, din 2011 am avut un contract cu Bechtel strict pe o porţiune - construirea a 64 de kilometri între Borş şi Suplacu de Barcău. Deci, contractul pe care Guvernul l-a reziliat se referă strict la această porţiune, la nimic altceva. Pentru finalizarea acestei porţiuni erau necesare 250 de milioane de euro. Cu 250 de milioane de euro alocaţi, pentru că stadiul execuţiei este de 40%, aveam 64 de kilometri de la graniţa cu Ungaria - şi Ungaria ne întreabă de ani de zile când facem această autostradă", a spus deputatul UDMR Cseke Attila, marţi, într-o conferinţă de presă.
Potrivit acestuia, în locul soluţiei de reziliere a contractului şi de plată a unei despăgubiri de 32 de milioane de euro, era mai benefică varianta găsirii unei soluţii de finanţare pentru finalizarea porţiunii dintre Suplacu de Barcău şi Borş.
"Noi credem că era mult mai indicat să se găsească soluţii de finanţare şi să se adauge încă 218 milioane şi aveam finalizată această porţiune de 64 de kilometri, care ne asigura o legătură cu Occidentul", a completat Cseke Attila.