Lansarea brandului turistic al României de la Shanghai, eveniment organizat de Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a fost marcată şi prin introducere în circulaţie a unei emisiuni de mărci poştale România - Grădina Carpaţilor. Mărcile poştale au fost realizate de Romfilatelia în baza unui protocol de colaborare, semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului la data de 22 iulie, însă din cauza scandalului apărut pe marginea "frunzei", conducerea Romfilatelia a decis retragerea din circulaţie până la lămurirea situaţiei. Elena Udrea a insinuat pe blog că a fost sabotată la "frunză", deoarece site-ul de transport pe care era postat logoul cu aceeaşi frunză care apare şi în brandul de ţară a dispărut. Udrea s-a declarat mulţumită de treaba făcută de spanioli cu brandul turistic şi a dat ok-ul şi pentru vânzarea timbrelor, anunţând astfel că brandul şi logo-ul nu vor fi schimbate.
Timbrele cu brandul turistic al României au fost rescoase pe piaţă. "Am aşteptat să avem ok-ul de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru a reintroduce la vânzare mărcile poştale România - Grădina Carpaţilor. Timbrele au fost retrase de la vânzare în aceeaşi zi în care au fost introduse, din cauza problemelor care au apărut cu privire la frunza utilizată ca logo", ne-a explicat Cătălina Ionescu, director de marketing al Romfilatelia.
Romfilatelia a utilizat mărcile verbale "Grădina Carpaţilor" şi "The Carpathian Garden" şi logourile adiacente acestora fără a plăti ceva către MDRT. "Ediţia filatelică a fost lansată la data de 29 iulie 2010, cu ocazia lansării brandului de turism al României. MDRT a pus la dispoziţia Romfilatelia mărcile verbale şi logo-urile prevăzute, cu titlu gratuit; nici un ban din bugetul MDRT nu a fost folosit în acest scop. Până în acest moment, elementele vizuale ale brandului de turism al României nu au fost modificate, iar Romfilatelia nu este obligată să producă produse filatelice cu elementele brandului de turism", precizează reprezentanţii MDRT. Cătălina Ionescu a spus că nu a mai făcut nici un anunţ cu privire la reintroducerea acestor mărci poştale la vânzare, informaţia circulând printre filatelişti. Dacă mărcile poştale nu erau repuse în vânzare, atunci timbrele care fuseseră vândute în cele câteva ore în care au fost comercializate la data de 29 iulie ar fi căpătat o valoare foarte mare. Specialiştii spun că timbrele care au apucat să fie comercializate vor căpăta o valoare rară dacă Romfilatelia decide să nu mai introducă în circulaţie emisiunea respectivă. "Pentru noi este o raritate. Dacă nu vor mai fi repuse în circulaţie, timbrele vândute în orele în care au fost pe piaţă vor căpăta o valoare rară", ne-a declarat Şerban Drăguşanu, preşedintele Asociaţiei Filateliştilor.
Caracteristici
Romfilatelia a realizat într-un tiraj limitat de 300 de exemplare, echipat cu seria emisiunii, numerotat şi obliterat cu ştampila "prima zi". Tirajul total al emisiunii este 1.645.980 de timbre, din care 1.584.000 sunt timbre în minicoală de 10 timbre + 10 viniete, 31.980 timbre în minicoală de 6 timbre + 6 viniete şi manşetă ilustrată, 18.000 de timbre în bloc de 2 timbre+ 2 viniete şi 12.000 de coliţe, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Romfilatelia. De asemenea, au fost realizate şi 350 de plicuri echipate cu timbrele emisiunii, numerotate şi obliterate cu ştampila "prima zi". Timbrele au fost realizate în sistem offset, pe hârtie în patru culori, cromogumată din Anglia. Ministerul Turismului a acordat Romfilatelia dreptul de a utiliza mărcile verbale "Grădina Carpaţilor" şi "The Carpathian Garden" şi logo-urile adiacente acestora, pentru a le reproduce pe timbre şi pe produse filatelice adiacente.
Citește pe Antena3.ro