Agenţia Naţională de Integritate, al cărei buget pe anul în curs a fost redus de parlamentari cu 2,5 milioane de lei pe motiv de cheltuire inutilă a banilor publici, a excelat anul trecut la capitolul achiziţii publice, aruncând pe un audit al managementului Agenţiei nu mai puţin de 125 000 euro. Firma câştigătoare, Deloitte, este aceeaşi care primise contractul şi în 2009, numai că atunci, pentru exact aceeaşi activitate, suma primită a fost de aproape trei ori mai mică. Conform datelor postate pe site-ul Agenţiei, pentru auditul efectuat în anul 2009, Deloitte a fost singura firmă care a făcut o ofertă şi a primit contractul în valoare de 38 500 euro, pe când pentru acelaşi audit în anul 2010, suma a fost de 125 000 euro. Scopul contractului, se arată în documentele aferente achiziţiei, este auditarea managementului A.N.I. pentru anul 2010, în vederea formulării unor recomandări pentru îmbunătăţirea performanţelor acestuia. În cazuri temeinic justificate, se mai precizează, se va putea suplimenta prin act adiţional cu până la 10% valoarea serviciului prestat, dar fărăa se depăşi însă pragul valoric al procedurii. Obligaţia ca în fiecare an managementul ANI să fie auditat de o firmă de specialitate extrenă este inclusă în legea de funcţionare a Agenţiei, banii fiind atribuiţi de la bugetul de stat.