Unul dintre cei mai mari producători de ţigarete şi tutun din întrega lume dă startul unei campanii internaţionale anti-fumat. Prin această iniţiativă, compania îşi doreşte un viitor fără fum.
Philip Morris România a dat startul campaniei Unsmoke Romania și platformei unsmoke.ro – un îndemn adresat fumătorilor, nefumătorilor, autorităților, presei și tuturor celor care vor să contribuie la construirea unui viitor fără fum în România. Unsmoke Romania face parte din campania globală Unsmoke Your World desfășurată de Philip Morris în mai multe țări.
“Este o campanie care se aresează în egală măsură fumătorilor şi nefumătorilor, întregii societăţi şi are un mesaj foarte simplu: Dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasăt-te. Dacă nu te laşi, fă-o schimbare. Ne dorim ca fumătorii să înţeleagă că există alternative mai bune decât continuarea fumatului, în cazul în care nu se lasă de fumat”, a declarat Dragoș Bucurenci, directorul de comunicare al unei companii internaţionale de tutun.
Şi în ciuda controverselor despre dispozitivele alternative la fumat, doctorii si oamenii de știință pe care i-au angajat pentru cercetare afirmă că cel puţin 10 studii au fost deja finalizate şi arată că aerosolul rezultat conţine un număr mai redus de substanţe chimice nocive decât fumul de la ţigară. Totuşi, reprezentanţii companiei recunosc că aceste produse nu sunt lipsite de riscuri.
“Studiile de urmărire pe termen lung sunt un pas esen'ial. Nu putem avea informaţii despre efectele pe 50 de ani ale unui produs, după 5 ani, (dar nu exista indica'ii ca rezultatele de până acum ar putea duce la efecte pe termen lung diferite de cele relevate)”, a declarat Andrei Ghizdăvescu, medic cercetător.
O ţigară clasică conţine 6.000 de compuşi chimici, dintre care cel puţin 100 sunt consideraţi nocivi. La nivel global, 1,1 miliarde de oameni fumează. Iar estimările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii arată că, în ciuda eforturilor instituţiilor de stat şi ale ONG-urilor, peste şase ani, numărul fumătorilor va fi în continuare de peste un miliard.
În ultimii ani au fost făcute progrese remarcabile susținute de cercetare științifică, tehnologie și inovație pentru a oferi alternative mai bune celor care altfel ar continua să fumeze. Accesul la informație este esențial pentru a ajuta fumătorii să facă cea mai bună alegere pentru ei.
În România, dar și la nivel global, campania Unsmoke include metode de comunicare online și offline, iar pe platforma www.unsmoke.ro, vizitatorii pot găsi sfaturi utile pentru a renunța la fumat și informații despre alternativele existente.