Anchetatorii exclud vinovăţia unui angajat al CFR în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească, produs la data de 10 mai şi soldat cu decesul unei tinere şi rănirea a altor patru persoane.
Anchetatorii exclud vinovăţia unui angajat al CFR în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească, produs la data de 10 mai şi soldat cu decesul unei tinere şi rănirea a altor patru persoane.
Accidentul feroviar petrecut la intrarea în halta Valea Călugărească
a avut drept cauză desfacerea voluntară a şuruburilor de la macaz, a declarat
Laurenţiu Dumitru, directorul AFER şi şeful comisiei de anchetă. În trenul
accelerat 1661, care a plecat din Ploieşti Sud către Iaşi la ora 16:46, se aflau aproximativ 200
de pasageri. Garnitura a deraiat după ce s-a schimbat macazul. Locomotiva şi
primele două vagoane au ieşit de pe linie, dar nu s-au răsturnat, primul vagon
fiind uşor înclinat.
Conform rezultatelor finale ale anchetei, nici un ceferist nu este de vină pentru producerea accidentului. “În urma anchetei s-a constatat că nu este vina personalului căii ferate. Nu se ştie dacă şuruburile şi piuliţele au fost desfăcute pentru a fi furate. Poliţia şi Procuratura urmează să facă investigaţii în continuare”, a explicat Constantin Manea, directorul general CFR Infrastructură. În cadrul anchetei au fost derulate două experimente pentru a stabili cauzele care au dus la producerea accidentului, deoarece la ora 16:43, cu 12 minute înainte de producerea tragediei, pe acolo a trecut un mărfar. “Revizorul de cale verifică vizual o dată pe zi 10-15 kilometri de cale ferată, iar în ziua respectivă acesta nu a depistat nici o neregulă. Înainte cu circa 10 minute de producerea accidentului, pe linia respectivă a trecut, fără probleme, un mărfar. Desfacerea piuliţelor este posibil să se fi petrecut după trecerea acestuia prin zona cu pricina”, a spus Laurenţiu Dumitru.
DEZASTRU. Şuruburile
de la macazul peste care a dat să treacă locomotiva au fost desfăcute, iar şina
a sărit de la locul ei. Aceasta a străpuns podeaua în primele trei
compartimente ale vagonului de clasa I, rănindu-l şi pe şeful de tren. Cosmina
Dimofte se afla în compartimentul doi, pe locul cu numărul 83. Şina i-a secţionat
carotida, iar tînăra a decedat pe loc. Alţi doi bărbaţi din aceeaşi cuşetă au
fost răniţi şi se află acum în afara oricărui pericol. Regulamentul CFR nu
prevede acordarea unor despăgubiri în asemenea cazuri. “În situaţii excepţionale
achităm contravaloarea cheltuielilor suportate de familie. În cazul tinerei
care a murit în accidentul feroviar de la Valea Călugărească, deoarece
tatăl este angajat al CFR SA cu contract de muncă, a fost achitată
contravaloarea cheltuielilor suportate de familie, contravaloarea a trei
salarii, iar ministrul Transporturilor a contribuit cu mijloace materiale
proprii. De asemenea, a fost achitată contravaloarea sumei cheltuite cu
spitalizarea celor patru persoane rănite”, a declarat Alexandru Noapteş,
director al CFR Călători.
Comunicat official
“Accidentul a fost posibil din cauza neînchiderii macazului, dintr-o poziţie în alta, corespunzătoare parcursului de trecere pe linia din halta de mişcare Valea Călugărească. Deraierea locomotivei de remorcare şi a primelor patru vagoane din compunerea trenului de călători 1661 a fost posibilă ca urmare a deplasării casetei de înzăvorîre a macazului, simultan cu drugul de acţionare, din cauza lipsei piuliţelor de la şuruburile de prindere ale casetei, pe partea dreaptă, piuliţe şi şuruburi de prindere desfăcute de persoane necunoscute. Piuliţele şi şuruburile au fost lăsate lîngă macaz”, se arată în comunicatul comisiei de anchetă.