x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Valea Călugărească :Şuruburile sînt de vină

Valea Călugărească :Şuruburile sînt de vină

de Elena Stan    |    07 Iun 2008   •   00:00
Valea Călugărească :Şuruburile sînt de vină

Anchetatorii exclud vinovăţia unui angajat al CFR în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească, produs la data de 10 mai şi soldat cu decesul unei tinere şi ră­ni­rea a altor patru persoane.

Anchetatorii exclud vinovăţia unui angajat al CFR în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească, produs la data de 10 mai şi soldat cu decesul unei tinere şi ră­ni­rea a altor patru persoane.

 
Accidentul feroviar petrecut la intrarea în halta Valea Călugărească a avut drept cauză desfacerea voluntară a şuruburilor de la macaz, a declarat Laurenţiu Dumitru, directorul AFER şi şeful comisiei de anchetă. În trenul accelerat 1661, care a plecat din Ploieşti Sud către Iaşi la ora 16:46, se aflau aproximativ 200 de pasageri. Garnitura a deraiat după ce s-a schimbat macazul. Locomotiva şi primele două vagoane au ieşit de pe linie, dar nu s-au răsturnat, primul vagon fiind uşor înclinat.

Conform rezultatelor finale ale anchetei, nici un ceferist nu este de vină pentru producerea accidentului. “În urma anchetei s-a constatat că nu este vina personalului căii fe­rate. Nu se ştie dacă şuruburile şi piuliţele au fost desfăcute pentru a fi furate. Poliţia şi Procuratura ur­mea­ză să facă investigaţii în conti­nuare”, a explicat Constantin Ma­nea, directorul general CFR Infrastructură. În cadrul anchetei au fost derulate două experimente pentru a stabili cauzele care au dus la producerea accidentului, deoarece la ora 16:43, cu 12 minute înainte de producerea tra­gediei, pe acolo a trecut un măr­far. “Revizorul de cale veri­fică vizual o dată pe zi 10-15 kilometri de cale ferată, iar în ziua respectivă acesta nu a depistat nici o neregulă. Înainte cu circa 10 minute de produ­ce­rea accidentului, pe linia respecti­vă a trecut, fără probleme, un măr­far. Desfacerea piuliţelor este posibil să se fi petrecut după trecerea acestuia prin zona cu pricina”, a spus Lau­renţiu Dumitru.

 
DEZASTRU. Şuruburile de la macazul peste care a dat să treacă locomotiva au fost desfăcute, iar şina a sărit de la locul ei. Aceasta a străpuns podeaua în primele trei compartimente ale vagonului de clasa I, rănindu-l şi pe şeful de tren. Cos­mina Dimofte se afla în comparti­mentul doi, pe locul cu numărul 83. Şina i-a secţionat carotida, iar tînăra a decedat pe loc. Alţi doi bărbaţi din aceeaşi cuşetă au fost răniţi şi se află acum în afara oricărui pericol. Regulamentul CFR nu prevede acordarea unor despăgubiri în asemenea cazuri. “În situaţii excepţionale achităm contravaloarea cheltuielilor suportate de familie. În cazul tinerei care a murit în accidentul feroviar de la Valea Călugărească,deoarece tatăl este angajat al CFR SA cu contract de muncă, a fost achitată contravaloarea cheltuielilor suportate de familie, contravaloarea a trei salarii, iar ministrul Transporturilor a contribuit cu mijloace materiale proprii. De asemenea, a fost achitată contravaloarea sumei cheltuite cu spitalizarea celor patru persoane rănite”, a declarat Alexandru Noap­teş, director al CFR Călători.
 

Comunicat official

“Accidentul a fost posibil din cauza neînchiderii macazului, dintr-o poziţie în alta, corespun­ză­toare parcursului de trecere pe liniadin halta de mişcare Valea Călugărească. Deraierea locomotivei de remorcare şi a primelor patru vagoane din compunerea trenului de călători 1661 a fost posibilă ca urmare a deplasării casetei de înzăvorîre a macazului, simultan cu drugul de acţionare, din cauza lipsei piuliţelor de la şuruburile de prindere ale casetei, pe partea dreaptă, piuliţe şi şuruburi de prindere desfăcute de persoane necunoscute. Piuliţele şi şuruburile au fostlăsate lîngă macaz”, se arată în comunicatul comisiei de anchetă.

×
Subiecte în articol: observator valea calugareasca