Coalitia pare sa fi cazut la pace in problema Autostrazii Transilvania, construita de firma americana Bechtel.
|
Reprezentantii coalitiei au discutat ieri despre bugetul alocat constructiei autostrazii, liderul UDMR, Marko Bela, declarand dupa intrunire ca lucrarile vor continua, dar ca vor fi sustinute cu fonduri mai reduse. "In Ministerul Transporturilor sunt prevazuti bani pentru continuarea constructiilor autostrazii. Intrebarea este cu cat se vor diminua acesti bani in urma rectificarii bugetare", a sustinut Marko Bela. El a aratat ca a cerut lamuriri in legatura cu acest subiect reprezentantilor coalitiei. "Initial, au fost prevazuti in jur de 350 sau 360 de milioane de dolari. In urma diminuarii, aceasta suma scade oricum sub 300, dar nu este tot una cum este. In jur de 200-260 va fi suma. Dar din aceasta suma trebuie sa fie platite si datoriile pentru 2004, deoarece Guvernul precedent ne-a lasat si datorii", a mai spus Marko Bela. El a afirmat ca dezvoltarea infrastructurii, si mai ales constructia de autostrazi, nu a fost o prioritate pentru guvernele anterioare. Ministrul delegat pentru Lucrari Publice, Laszlo Borbely, a declarat la randul sau ca desele luari de pozitie pe tema proiectului sunt "ciudate" si dau impresia ca "toata lumea se pricepe la fotbal, femei si Autostrada Transilvania". El a apreciat ca punerea in opozitie a celor doua proiecte de autostrazi (Brasov - Bors si Bucuresti - Timisoara) este o interpretare eronata a necesitatilor Romaniei privind infrastructura de transport.
FINANTARE
|
Premierul Tariceanu s-a intalnit ieri dimineata cu parlamentarii liberali, unul dintre subiectele discutate fiind legat de autostrada. Tariceanu a declarat ca Executivul nu ridica obiectii asupra traseului si ca proiectul va continua, in ritmul permis de posibilitatile financiare. Surse liberale spun ca premierul a sustinut in fata parlamentarilor liberali ca ambele proiecte sunt necesare pentru dezvoltarea Romaniei, aratand insa ca, spre deosebire de proiectul Bechtel, pentru coridorul IV (Bucuresti - Arad - Timisoara) exista deja finantare europeana.
|
Citește pe Antena3.ro