Reprezentanţii BRD audiaţi joi în comisia Udrea au recunoscut că motivul pentru care au decis retragerea siglei BRD din spoturile publicitare ale MT a fost scandalul care a apărut în cazul Udrea.
Preşedintele BRD Patrick Gelin s-a declarat surpins şi chiar decepţionat de invitaţia de a fi prezent pentru audiere la comisia de anchetă, având în vedere, după cum a precizat el, că în derularea protocolului cu MT nu a implicat fonduri publice.„Proiectul a însemnat finaţarea de către bancă a unor spoturi publicitare. Participarea BRD în acest proiect a fost făcută dezinteresat în întregime şi ca parte a modului în care BRD înţelege responsabilitatea sa socială. Publicitatea în străinătate pentru BRD nu ne aduce niciun beneficiu, având în vedere că toţi clienţii BRD sunt în România", a explicat membrilor comisiei Patrick Gelin.
Întrebaţi de către membrii comisiei de ce s-au retras din contractul cu MT, preşedintele BRD a explicat că nu a fost vorba de o retragere din contract ci că, urmare a apariţiei scandalului Udrea, instituţia a decis retragerea siglei din spoturile publicitare.
„Protocolul încheiat la 28 aprilie cerea un act adiţional, care s-a încheiat la 29 iulie şi care explică drepturile şi obligaţiile părţilor şi constată suma cu care BRD a sponsorizat acest contract. Sigla trebuia iniţial prezentată dar din cauza controverselor şi a scandalului mediatic am decis retragerea siglei pentru a demonstra că nu avem interes comercial", a spus Gelin.
Întrebat de ce, dacă BRD nu era interesată de publicitate pe canale pan-europene, a menţinut totuşi la un punct din contract clauza privind promovarea siglei, a numelui şi a imaginii băncii, preşedintele băncii a explicat că era vorba de un drept standard, potrivit legii, dar şi pentru a încuraja identificarea fondurilor de publicitate publice.
Membrii comisiei au dorit să se lămurească şi dacă este o legătură între rescadenţarea creditului ministrului Elena Udrea de la BRD şi contractul încheiat între MT şi aceeaşi bancă. Patrick Gelin a explicat că nu poate spune nimic despre relaţia dintre BRD şi un client, fiind vorba de secretul bancar, şi că nu este neobişnuit pentru o bancă ca BRD să aibă clienţi persoane publice. „Nu există legătură între relaţiile comerciale ale BRD cu anumiţi clienţi şi relaţiile dintre BRD şi instituţii publice. Banca rescadenţează mii de credite în fiecare an", a susţinut preşedintele BRD.
Potrivit Legii sponsorizării, sponsorul beneficiază de promovarea numelui şi siglei, precum şi de deduceri fiscale. „Actul adiţional încheiat în iulie a fost realizat din iniţiativa noastră, acesta fiind o consecinţă directă a protocolului. În momentul în care am încheiat protocolul nu aveam de unde să ştim cât va costa realizarea spotului. Actul adiţional care prevede suma, este încheiat pentru a putea fi deductibil fiscal. Între timp a apărut şi suspiciunea cu privire la promovarea siglei şi am decis scoaterea siglei de pe spotul pus la dispoziţia ministerului în mod gratuit", a explicat Patrick Gelin.