„Un proiect început strâmb, derulat prost și reziliat mult prea târziu. Monumentul prostiei PSD la Transporturi”, spune Cătălin Drulă despre Centura Timișoara Sud, despre care consideră că este un „eșec 100% Grindeanu/PSD”
Drulă afirmă că, în 2017, Grindeanu, care era premier PSD de la Timișoara, oprea actualizarea documentației pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud la standard de 4 benzi cu intersecții denivelate.
„Era musai după noile directive de la partid să se liciteze pe vechea documentație de centură în standardul de anii ‘60, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel. Pretextul invocat: se va termina mai repede așa”, afirmă Cătălin Drulă.
Liderul USR, care a fost ministru al Transporturilor în Cabinetul Vasile Cîțu, dar a demisionat, spune că a avertizat din 2017 că e o idee „mai mult decât proastă, că drumul va fi gata mai târziu și cu mai multe poticneli decât dacă actualizarea proiectului tehnic era dusă la capăt” și că nu se mai potrivește realitatea din teren cu cea din proiectul vechi, dar și că un drum cu o bandă pe sens în anii 2020 va fi „insuficient și ucigaș” ca centură a unui mare oraș ca Timișoara.
„Dar ăsta e PSD. Prostie în formă hotărâtă în loc de lucru așezat. Au lansat licitația așa, apoi cu chin au semnat un contract și imediat realitatea a lovit. Toată zona periurbană a Timișoarei se schimbase între timp, au apărut cartiere, proiecte de drumuri de legătură noi (ex. Drumul Boilor, apt numit astfel în context). De 1 an de zile contractul e mai mult mort, 8% progres fizic în 12 luni, dar Grindeanu ministru la Transporturi n-a vrut să rupă pisica. A așteptat un moment înainte de Sărbători când lumea e cu gândul în altă parte și anunță acum rezilierea contractelor cu constructorul italian sufocat. Prea puțin, prea târziu și prea stupid. Devizele PSD la guvernare, PSD la transporturi. Între timp raportează recorduri la hectar care sunt mai ales inflație de prețuri în construcții. Și proiectele merg din ce în ce mai prost”, afirmă Cătălin Drulă.
Acesta le atrage atenția guvernanților să nu relicitați centura exact ca prima dată.
„Includeți noduri denivelate civilizate acolo unde lipsesc, măcar la recontractare să nu mai fie aceleași probleme, deși faptul că rămâne un drum primitiv 1+1 la un oraș mare european e tot o rușine care nu se mai șterge. La București pe Centură sectorul DN2-A2 e mort complet de un an de zile, de ce să aștepți până în decembrie să-l reziliezi? Dar pe DN7-A1 celălalt sector e ok să circulăm tot pe binder? Să nu reușești de mai bine de 1 an să contractezi un constructor?
Cât o să îi ia lui Grindeanu cu ”dream team-ul” de divizia C să recontracteze aceste proiecte (Centura Timișoara, Craiova-Pitești lot 1, Centura București)? Din păcate, cel mai probabil și peste 1 an le vom avea “în procedură de relicitare”. Dar tot probabil, asta va fi problema altuia. Cât de puțin să-ți pese de infrastructură, totuși?”, adaugă liderul USR.
Drulă spune că se bucură că există PNRR, pentru că sunt bani condiționați prin care Comisia obșigă România să facă ceea ce și-a propus.
(sursa: Mediafax)