Guvernul a adoptat în şedinţa de la 23 decembrie, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. În acest mod, Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, va pune monopol pe publicitatea stradală. Legea stabileşte cadrul prin care autorităţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate, în baza cadrului general stabilit prin acest act normativ.
Primul pas a fost făcut cu ceva timp în urmă, când a preluat Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC), instituţie ce se va ocupa cu realizarea controalelor privind respectarea legii amplasării şi autorizării mijloacelor de publicitate. "Controalele referitoare la respectarea prevederilor acestei legi vor fi derulate de Inspectoratul de Stat în Construcţii. Inspectoratul de Stat în Construcţii poate dispune oprirea executării lucrărilor de amplasare a mijloacelor de publicitate atunci când constată că acestea se realizează cu încălcarea dispoziţiilor legale, a cerinţelor privind asigurarea calităţii în construcţii, fără proiect tehnic ori pe baza unor autorizaţii nelegal emise", potrivit unui comunicat al MDRT. Amplasamentele aflate în proprietatea sau administrarea unităţilor administrativ-teritoriale destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate sau concesionate prin licitaţie publică organizată în condiţiile legii.
Un proiect de act normativ asemănător cu cel menţionat mai sus a fost propus în vară pe ordinea de zi a Consiliului General al Capitalei, însă aleşii locali nu au căzut la pace. Aşa cum scria Jurnalul Naţional încă de la data de 17 august, Elena Udrea nu se dă bătută uşor, motiv pentru care a mers cu proiectul de lege la Guvern, care l-a şi aprobat. Până la punerea în aplicare a legii respective mai durează, ultimul cuvânt aparţinând Parlamentului.
Reprezentanţii societăţilor de outdoor spun că scopul acestei legi este favorizarea unei firme apropiate Elenei Udrea, JC Decaux, aceasta fiind implicată în publicitatea outdoor de la Paris unde anul trecut a fost lansată campania de promovare internaţională "Romania, land of choice". Udrea a încredinţat anul acesta mai multe contracte acestei firme.