Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a explicat motivul pentru care s-a decis majorarea accizei la carburanți, la numai o zi după ce președintele Klaus Iohannis promulgase legea prin care se renunță la supracciză.
Într-un mesaj postat pe Facebook, Cîțu afirmă că Ministerul Finanțelor a recalculat nivelul accizei carburanților, astfel încât să țina cont de legea promulgata și de articolele 342 si 442 din Codul Fiscal.
El a mai scris că eliminarea supraacizei a redus prețul carburanților la pompă.
„Vești bune din prima zi a anului 2020. Am avut dreptate din nou ( PSD iar a mințit) . Eliminarea supraccizei a redus prețul la pompă, pentru ca lumea să nu înceapă anul cu știri contradictorii. Dupa ce legea care elimina supraacciza a fost promulgată, MFP a recalculat nivelul accizei care să țină cont de legea promulgată și de articolele 342 și 442 din codul fiscal. Cele două articole actualizează acciza în funcție de indicele de creștere a prețurilor de consum publicat de INS”, a scris ministrul Cîțu, pe Facebook.
Ministerul Finanţelor a majorat marți accizele la carburanţi, după ce cu o zi înainte președintele Klaus Iohannis promulgase legea prin care se elimină supraacciza la carburant.
Majorarea accizei nu a fost anunțată public de guvernanți.
Profit.ro scrie că Ministerul de Finanțe a decis, marţi, la ora 19, că ieftinirea de 45 de bani/l cu tot cu TVA efectuată de Parlament este prea mare, dar şi că nivelul minim al accizelor din UE este prea mic, şi au majorat accizele cu 9,11% faţă de nivelul publicat cu o zi înainte în Monitorul Oficial, cu 117 lei/1.000 l la benzină şi cu 107 lei/1.000 l la motorină.
Dacă respectă legea publicată în Monitorul Oficial şi decid să transfere integral efectul eliminării supraaccizei în preţul la pompă, companiile ar trebui să opereze ieftiniri de 45 de bani/l (acciza + TVA aferentă).
Dacă respectă noua listă cu accize publicată de minister, companiile ar trebui să reducă preţurile cu 31 de bani la benzină şi cu 32 de bani/l în cazul motorinei.