"Asumarea responsabilitatii ca premier a venit din revolta. Vreau o Romanie in care sa ma bucur sa traiesc. Domnul Basescu m-a intrebat daca nu consimt sa particip la acest efort. Raspunsul a fost imediat. Da.
Am o relatie foarte buna, foarte normala cu seful statului. Am multe de castigat din relatia cu un presedinte cu foarte mare experienta. E mult sa spun ca este un model politic pentru mine. Nu cred ca exista modele in politica. Dar cred ca Basescu nu este replicabil.
Propunerea a venit la sfarsitul anului trecut. A mai existat o discutie la inceputul anului, care s-a concretizat prin situatia actuala.
Increderea se castiga foarte greu si se pierde foarte usor. Ceea ce o zdruncina este nerespectarea contractului moral.
In 2007, exista tensiune intre presedinte si premierul de atunci, domnul Tariceanu. Pozitia mea referitoare la retragerea din Irak a fost cea care a dus la plecarea mea din PNL.
Nu sunt genul de om care sa reprosez modul de comportament al unui om politic. Nici macar al lui Traian Basescu. In relatia mea directa cu domnul presedinte, nu am sa ii fac niciun repros.
In relatia cu PDL exista foarte multe asteptari si din partea mea, si din partea partidului. Cu oamenii din PDL, relatia este excelenta.
Eu nu am parasit niciodata PNL. Eu m-am autosuspendat din partid. Teoretic, plec din partid prin demisie sau daca ma dau ei afara. Nu am niciun motiv sa demisionez din PNL.
Nu am renuntat la miscarea pe care ati denumit-o cu numele meu. Populatia urbana are mari asteptari. Sunt in stadiul de asteptare. In clipa in care voi sti ca langa mine se aduna oameni de mare incredere, voi face acel pas. Urmaresc cu mare atentie ce se intampla pe scena politica romaneasca. Personal ma regasesc in partea de centru dreapta a acesteia.
Cred ca statul trebuie sa dea sansa cetateanului de a fi acolo unde trebuie. Cetateanul trebuie sa fie deasupra statului, nu invers. In cifrele sondajelor vad foarte multi nehotarati. Electoratul este dezamagit, nu se regaseste in cacofonia politica actuala.
Nu doar domnul presedinte crede in acest proiect.
Eu chiar cred ca este nevoie de intelectuali in politica. Acestui curent anti-intelectual putea sa ii cada victima un om drag mie, profesorul Cristi Preda. Intelectualii dau substanta unui partid.
Am incercat sa dau de domnul Ponta inclusiv marti seara. Am tot interesul ca pe teme nationale sa existe dialog. L-am cautat pentru ca pe 25 aprilie, la sapte ani de la semnarea tratatului de aderare la UE ne viziteaza cel mai influent personaj al Uniunii Europene. Acest personaj doreste sa se adreseze Parlamentului pe teme europene.
Imi cer scuze ca timp de 22 de ani nu s-a putut oferi ceea ce li se cuvenea victimelor abuzurilor comuniste. Suntem singurul stat fost comunist care a elaborat 10 proiecte de legi care se refera la restituiri si retrocedari. A fost un sistem care a creat foarte multe ilegalitati. Unii au luat foarte mult, altii deloc sau foarte putin.
Dosarele de restituire au fost tratate cu o iresponsabilitate totala. 40.000 de dosare stau in arhiva ANRP fara ca macar sa fie citite.
CEDO este blocata efectiv de 2.500 de dosare depuse numai de cetateni romani. Punerea in aplicarea a sanctiunilor inseamna 70 de miliarde de lei. Doar 9 la suta din 171.000 de dosare au fost solutionate favorabil.
Plafonarea da o sansa tuturor celor care nutresc speranta ca vor fi despagubiti.
Licitatia pentru CupruMin se va relua. Au fost niste vicii de procedura. Va exista o firma de evaluare de anvergura. Procesul de privatizare cu Oltchim si Tarom, chiar daca nu va fi simplu.
Ma bucur ca va exista aceasta motiune de cenzura. Cu aceasta ocazie, voi lamuri Opozitia, sper sa fie in sala, asupra procedurilor de privatizare.
Privatizarile au fost convenite de guvernul anterior. Domnii Tariceanu si Nastase au fost dedicati privatizarilor, din cate stiu. Genul de retorica Nu ne vindem tara este anacronic. Prin privatizare poti salva ce nu merge.
Oltchim va avea management privat. Statul roman nu pleaca de acolo.
In doua luni am avut suficient timp pentru a vedea cum isi face treaba ANAF si sa fac o evaluare a tipului de management practicat de aceasta institutie. Va spun, am fost dezamagit. As fi preferat sa mi se spuna acum doua luni ca tinta pe care am fixat-o nu este realista. Structura care functiona sub domnul Blejnar nu avea anvergura necesara.
L-am ales pe domnul Pop pe competente profesionale, nu politice. Are un singur mare defect, pe care mi-l asum, nu este membru de partid. Sun convins ca nu va dezamagi.
Voi avea o discutie cu domnul Dragoi. Trebuie sa lamureasca legatura cu un om de afaceri care figureaza cu mari datorii la stat.