x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Motivele demisiei lui Sorin Frunzăverde, expuse în declaraţia sa din 24 noiembrie 2010

Motivele demisiei lui Sorin Frunzăverde, expuse în declaraţia sa din 24 noiembrie 2010

27 Mar 2012   •   15:34

Sorin Frunzaverde a mentionat ca la baza deciziei sale de retragere din PDL se afla motivele expuse intr-o declaratie a sa din 24 noiembrie 2010.

Alunecarea Romaniei spre un stat politienesc: centralizarea excesiva a resursei financiare!
'Ieri au fost schimbati din functii secretarul de stat Fatuloiu, Toba – seful IGPR-ului, si Soric, seful Inspectoratului Neamt. Toata lumea a vorbit despre acest lucru. Pe larg, despre trecutul acestor oamenii, despre situatia din MAI. Tot ieri s-a intamplat un lucru foarte grav, despre care foarte putina lume a vorbit: trei militari romani din Batalionul 'Neagoe Basarab', caporalii Marin Costea, Constantin Puica si Viorel Cristinel Antonie si-au pierdut viata in timpul desfasurarii unui exercitiu tactic cu trageri de lupta in Poligonul Cincu. Alti 3 militari au fost raniti. Foarte putin s-a vorbit despre acest subiect!*

In acest context ziua de ieri are doua semnificatii: in primul rand Armata Romaniei traverseaza o perioada foarte grea. Explicatia este faptul ca in ultimii 20 de ani, cu 3-4 ani exceptie, bugetul alocat armatei a fost insuficient. Armata nu este un decor de opereta in care sa apari in uniforme stralucitoare pe 25 octombrie sau 1 decembrie. Armata este una dintre institutiile fundamentale ale Statului Roman. Ea asigura functiunea de aparare nationala. Care, e adevarat, costa… ea ne reprezinta in teatrele de operatiuni si are merite indubitabile in integrarea euro-atlantica a Romaniei.

Am avut dreptate in 2007 cand am spus ca provocarea reala a Aliantei Nord Atlantice si a tarilor democratice, inclusiv pentru Romania, este Afganistanul si nu Irakul. Se vede acum acest lucru cand NATO isi reaseaza politica militara in Afganistan.

Este important sa asiguri un procent generos unui serviciu de informatii, care trebuie sa asculte telefoanele – cat mai multe telefoane – care trebuie sa faca fata amenintarii terorismului. Militarii romani sunt pusi in fiecare zi in fata teroristilor. Daca nu vom asigura de acum inainte cel putin 2,11% din PIB MapN ne vom intalni cu tot mai multe evenimente tragice, cum a fost cel de la Cincu. Armata va ajunge intr-o stare jalnica. Iar 2,11% din PIB este asumarea noastra oficiala in parteneriatul Aliantei Nord-Atlantice.

A doua problema: Romania risca sa se transforme intr-un stat politienesc. Nu intr-un stat al politiei, ci intr-un stat politienesc in acceptiunea clasica a cuvantului. Principala provocare cu care se confrunta astazi PDL nu sunt alegerile interne, cu conotatiile mai mult sau mai putin ilare in derularea lor, principala problema a PDL dar si a opozitiei – pentru ca in democratie nu poti guverna fara opozitie – sunt scoaterea Romaniei din haosul administrativ, din vrajba politica, pe care o intalnim mai ales in Parlament si din starea de stat politienesc – e adevarat, inca in stare incipienta. Pentru ca haosul administrativ, vrajba politica si statul politienesc sufoca economic azi Romania. Acesta este motivul pentru care compatriotii nostri resimt mult mai acut criza economica in comparatie cu cetatenii altor state din UE. Haosul administrativ, vrajba politica si statul politienesc au saracit Romania. Iar PDL, principalul partid din Romania de astazi, cel mai important partid din Romania de astazi, trebuie sa foloseasca toate parghiile pe care le are sa scoata tara din aceasta stare. Si sunt 2 actiuni ce trebuie imediat intreprinse: inceperea unui dialog politic cu opozitia, care sa permita constituirea unui Guvern bazat pe o mai larga majoritate parlamentara si in acelasi timp si in primul rand constituirea unui Buget corect din punct de vedere al alocarilor institutionale, al bugetarii institutiilor Statului. Dar, in acelasi timp, a unui Buget descentralizat. Am vorbit foarte mult despre descentralizare, am facut foarte putin! Este momentul sa o facem acum cu ocazia adoptarii Bugetului pe 2011. Bugetul pe 2010 a fost un buget ultra centralist. Si aceasta este o fateta ascunsa, o dimensiune foarte putin sesizabila a alunecarii Romaniei spre un stat politienesc: centralizarea excesiva a resursei financiare!'
Sorin Frunzaverde - 24 noiembrie 2010

×