Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a efectuat joi o vizită la Autostrada Arad-Nădlac, la lotul 1 Nădlac - Pecica, pentru a vedea la faţa locului, care este stadiul lucrărilor. În urma discuţiei cu reprezentanţii constructorului, ministrul s-a declarat mulţumit de stadiul lucrărilor la autostradă.
"După cum au promis reprezentanţii constructorului, până la finele acestui an, se va putea circula pe autostradă de la Arad până la Nădlac. Însă, din câte am aflat acum, partea maghiară nu va reuşi să termine autostrada până la frontieră, astfel încât va trebui să discutăm cu ei modul în care se va rezolva trecerea frontierei pentru autovehicule, pentru că, după toate probabilităţile, încă va trebui să folosim pentru o perioadă vechiul Punct de Trecere a Frontierei", a declarat Ioan Rus.
Potrivit ministrului, va trebui găsită o soluţie pentru ca autovehiculele să ajungă la vechiul Punct de Trecere a Frontierei (PTF).
"Privitor la noul PFF care, deşi va fi construit în comun, se va realiza în partea română, conform celor stabilite de cele două părţi. În acest moment, există o Comisie mixtă româno- maghiară a Ministerelor de Interne ale celor două ţări, care discută cu privire la tot ceea ce trebuie să mobileze un asemenea PTF", a precizat Ioan Rus.
La rândul său, Adrian Adler, directorul de proiect, a precizat că stadiul fizic al lucrării se situează cam la 75%.
"Structurile asfaltice sunt aproape terminate, iar acum suntem la partea de finisare, dacă pot spune aşa. Avem încă de montat parapeţi, să punem semnalizările, marcajele, lucrăm, de asemenea, la pasajele peste autostradă. Mai avem însă ceva probleme cu rampele la pasaje, datorită ploilor din această toamnă, dar cred sincer că, aşa cum am promis, până la sfârşitul anului, vom putea da autostrada în circulaţie. Având în vedere faptul că partea maghiară nu va termina autostrada decât în primăvara anului viitor, va trebui să folosim un drum de legătură de circa 6 km, de la autostradă la vechiul PTF Nădlac", a susţinut Adrian Adler.
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22,21 kilometri şi este executat de un consorţiu format din companiile Astaldi şi Max Boegl România, la fel ca şi lotul 2.
Conform contractului, lucrările ar trebui finalizate pe 21 ianuarie 2015, dar, având în vedere că nu se ştie cum va fi vremea în decembrie şi ianuarie, constructorii vor să finalizeze lucrările în cursul lunii noiembrie, a susţinut Adrian Adler.
Valoarea contractului de lucrări pentru tronsonul I al autostrăzii Nădlac - Arad este de 248.400.008 lei, fără TVA, din care 211.140.007 lei, fără TVA, reprezintă contribuţia Uniunii Europene, iar 37.260.001 lei, fără TVA, sunt bani de la bugetul de stat. Lucrările au început la 22 ianuarie 2014.
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22,21 kilometri şi este executat de un consorţiu format din companiile Astaldi şi Max Boegl România, la fel ca şi lotul 2, de altfel.
În prezent, stratul de bază - mixturi asfaltice este turnat în proporţie de 95%; stratul de legătură - mixturi asfaltice a fost turnat în proporţie de 94%, în vreme ce stratul de uzură a fost turnat în proporţie de 84%.
De la Autostrada Nădlac - Arad, ministrul Ioan Rus s-a deplasat pe calea aerului, la bordul unui elicopter, la autostrada Orăştie - Sibiu, Lotul 3.